Powerpoint alternatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
371
hallo

Ik ben op zoek naar een alternatief voor Power-Point :)thumb:prima programma overigens). Ik moet een presentatie voorbereiden en ben op zoek naar andere creatieve manier om dit te doen. Het moet interactiever worden en als de zaal iets vraagt moet ik direct daarop in kunnen springen en niet de vraag vasthouden tot 4 dia verder (bijvoorbeeld). Verder moet het een weerspiegeling worden van mijn gedachte. de presentatie moet je als het ware mee op reis nemen naar het uiteindelijke doel van het verhaal zonder de flexibiliteit te verliezen.
Heeft er iemand ideeën?

Jan
 
Laatst bewerkt:
Open Office is inderdaad een van de weinige gangbare alternatieven, maar zoveel meer of minder als PowerPoint zal het je niet bieden. De sleutel tot de extra's die je graag wilt, zal je toch meest in je eigen inventiviteit moeten zoeken.

Je zal dus vooraf goed moeten nadenken over wat je precies wilt, en hoe je dat dan in een presentatie-programma gaat vormgeven. Je moet, zoals dat mooi heet "out of the box" gaan denken. Stap eens uit je eigen wereldje, en ga op de stoel zitten van degene aan wie je de presentatie gaat geven. Wat zou je willen zien, waarom en hoe?
 
Hallo,

Een mooi voorbeeld is Prezie. maar dat werk alleen online . Open Office is nirt echt wat ik bedoel. Maar wel goed !
 
Hallo,

Ik hoop dat je al een "oplossing" hebt gevonden.

Mocht je nog een suggestie willen: sinds kort staat er ook een "beknopte" versie van Word, Excel, Powerpoint en Onenote 2010 online op de Microsoft website. Hiervoor heb je wel een Windows Live ID voor nodig, je logt er mee in en dan zie je bovenaan "Office" staan. Wanneer je er met je muis overgaat, kan je klikken op nieuwe Powerpoint-presentatie.
Deze versie is natuurlijk niet echt te vergelijken met de echte PowerPoint .

Wanneer je een echt programma (gratis) zoekt is OpenOffice.org inderdaad aan te raden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan