Powerpoint - geen beeld van video

Status
Niet open voor verdere reacties.

OldTom

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Beste lotgenoten,

Ik heb in een powerpoint presentatie, videos ingevoerd op dias. De videos worden goed afgespeeld en vertoond op het scherm van mijn PC, maar een beamer verbonden met een VGA-kabel aan de PC, toont geen beeld van de videos. De rest van de presentatie wordt goed geprojecteerd door de beamer. Hetzelfde gebeurt ook als de beamer vervangen wordt door het scherm van een grootbeeld TV. De frequentie van de beeldopbouw van het scherm van de PC is ingesteld 60 Hz, zoals geadviseerd wordt in het Help-bestand van mijn powerpoint-versie. De beeldresolutie van de beamer blijkt er geen invloed op te hebben.

Wie kan mij helpen?
OldTom

Ik zal beginnen met hem te verplaatsen naar Powerpoint, ook niet de optimale plek, maar wellicht dat daar iemand er meer van weet :)

Hartelijk dank, moderator. Ik begrijp dat het veel effectiever is dan het plaatsen in Hardware en Software, dat ik gedaan heb. Maar helaas wist ik niet hoe ik mijn vraag onder het hoofd powerpoint kon plaatsen. Ik heb inmiddels wel een tip gekregen, die werkt en het probleem is hiermee opgelost! Hoe geef ik dat aan?

TU, OldTom

In de blauwe balk bovenaan klikken op 'de vraag is niet opgelost' Dan komt daar te staat'de vraag is opgelost' :) We zouden het op prijs stellen als je de tip die hielp met ons zou willen delen :)

Ha Tom, een bekend verschijnsel. Ik neem aan dat je met een Windows PC werkt.
Ik worstelde er jaren mee. Een aantal jaren geleden, in de Vista tijd, kreeg ik uiteindelijk een melding van Microsoft dat ze voor deze puzzel geen eenduidige oplossing hebben.
Bij sommige hardware lukt het wel, bij andere niet. Je kunt dagen bezig zijn met allerlei film en video formaten, soms werkt het, soms niet.
Het gemakkelijke is het expirimenteren met twee schermen naast elkaar. Als je een filmpje afspeelt met Windows Media Player kan je het prachtig zien. Breid je scherm uit naar twee schermen en beweeg WMP zo dat de ene helft op het ene scherm zichtbaar is en de andere helft op je PC. De helft op het andere scherm is dan zwart terwijl je op je PC de film ziet. Dat is ook precies wat PP doet in de presentator mode en daarom werkt het niet.

Ik heb wel eens combinaties gevonden die het wel goed deden, maar dat was altijd van korte duur. Na een update of bij een nieuwe PC was het weer over.

Omdat ik vrij veel presentaties houd met film er in heb ik de zaak eenvoudigweg opgelost door over te stappen naar een Apple, kan niet schelen welk type. Een eenvoudig tweedehandsje is al gauw goed genoeg. Nooit meer problemen. Alle bestanden kan je moeiteloos uitwisselen met Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan