Powerpoint: geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Ik ben nog maar enkele dagen bezig met powerpoint en
ik kan er niet toekomen om bij een reeks van 10 dia's
één en dezelfde track te laten afspelen.
De dia's wisselen na de opgegeven tijd elkaar af, maar de muziek stopt na de eerste dia, waar ik ze over de ganse reeks zou willen laten doorgaan.
Het is ook al gebeurd (tijdens het experimenteren) dat
de muziek gewoon doospeelt maar dat de dia's dan niet
volgen.

Ik werk met de powerpoint van Office 2000.

Bedankt.

ik denk

ik denk dat ik de twee niet aan elkaar zou hangen.

Start je muziek met de mediaplayer, deze speelt dan los van wat er ook gebeurt in je presentatie.

Wil je dit toch vanuit powerpoint dan zou ik rechtermuisknop klikken op een tekstvak of pijl of ... en actie-instellingen. Hier kan je kiezen bij klikken of bij overgaan van de muis. Kies 1 van beide en vervolledig met vb. hyperlink naar ==> bestand ==> geef de plaats van je muziekfile

bij de presentatie klik je op je link en de mediaplayer start (eventueel even minimaliseren)

In feite heb een gans gedeelte van mijn probleem kIk heb eindelijk met powerpoint een reeks van een zestal dia's+tekst+geluid (een mp3 bestand vanop de harde schijf) samengesteld.

Alles werkt prima tot dat ik de dia reeks als bijlage verstuur.

De ontvanger krijgt de "xxxxxx.pps" en kan de dia's bekijken...maar het geluid ontbreekt.

Iemand een wijze raad...oplossing ?unnen oplossing nu zit ik met het volgende:

Heb je het geluidsbestand meegestuurd? Als een geluidsbestand groter is als 100 Kb wordt het niet automatisch aan de show gekoppeld, maar moet als apart bestand worden meegestuurd.

Groet,
Miko

Bedankt voor de toelichting.

Ik heb ondertussen de oplossing gevonden.

In de powerpoint dia-reeks zit alles samen: beeld, tekst en geluid. Het "pps" bestand wordt op deze wijze verstuurd.
Er moet wel opgelet worden dat gebruik wordt gemaakt
van geluiden met een extentie van .wav, .midi en nog enkele andere. Maar geen mp3.

CD-geluid of mp3 dient eerst te worden overgezet
naar wav opdat door de ontvanger van de email-bijlage
het geluid zou kunnen beluisterd worden.

Om de omvang van de email-bijlage, die in een eerste stadium (7 dia's + geluid) bij mij ongeveer 59 Mb bedroeg, zo klein mogelijk te houden, moest ik ook overgaan compressie van het geluid en evntueel de dia's resizen.

Alles werkt nu prima.

Het enige wat ik nog tracht te vinden is: hoe kan ik een geluid (liedje) dat bvb 5 minuten duurt, en waarvan ik voor mijn dia-reeks maar 2 minuten nodig heb, inkorten
zodanig dat op deze manier ook de Mb omvang van het
bestandje wordt verminderd.

(liedje) van bvb 5 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan