powerpoint op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

edinaltena

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
ik heb een powerpoint presentatie omgezet in mpeg, omdat ik hem via de dvd op tv wil afspelen. echter mijn dvd leest geen mpeg. in welk formaat en hoe wil ik hem branden. hij leest wel dvd-video. welke stappen moet ik hiervoor nemen?"
edin

ik heb een powerpoint presentatie omgezet in mpeg, omdat ik hem via de dvd op tv wil afspelen. echter mijn dvd leest geen mpeg. in welk formaat en hoe wil ik hem branden. hij leest wel dvd-video. welke stappen moet ik hiervoor nemen?"
edin

met welke programma heb je hem eerst gebrand dan?

In je vraag staat dat hij wel dvd video leest. Waarom brand je hem nietgewoon zo ?

In je vraag staat dat hij wel dvd video leest. Waarom brand je hem nietgewoon zo ?

omdat nero hem niet als zodanig wil branden. kan bepaalde bestanden niet aan de compilatie toevoegen. dan komt er een heel verhaal waar ik geen jota van snap. doe hem dan maar weer uit.

omdat nero hem niet als zodanig wil branden. kan bepaalde bestanden niet aan de compilatie toevoegen. dan komt er een heel verhaal waar ik geen jota van snap. doe hem dan maar weer uit.

oow oke..;) Ik denk dat je bij nero wel kan branden met een MPEG

powerpoint naar dvd

Hoi edinaltena,

Kijk even met AviCodec of het MPEG-1 of MPEG-2 is, een bestands-extensie alleen zegt nog niks.

Als het MPEG-1 is, kun je het hoogstwaarschijnlijk in Nero branden als Video-CD, als het MPEG-2 is, kun je het hoogstwaarschijnlijk in Nero branden als Super-Video-CD.Echter controleer welke codecs jij op jouw PC hebt. Als het niet overeen komt met wat Nero accepteerd zit er niet anders op dan via een omweg naar AVI en van AVI naar DVD te werken. Enige kwaliteitsverlies moet je dan wel op de koop toe nemen.

Want voor Nero geldt:
In bepaalde situaties bieden MPEG-bestanden niet de juiste (S)VCD-karakteristieken voor een compilatie. Wanneer dit gebeurt, detecteert Nero de onjuiste indeling en heeft de gebruiker drie opties: 'Compatibiliteit negeren', 'Het bestand opnieuw coderen' of 'Annuleren'.

Bij Opnieuw coderen moet een aantal stappen worden uitgevoerd. Het bestaande bestand wordt gedecodeerd, de resolutie en beeldsnelheid worden geconverteerd en vervolgens wordt er opnieuw gecodeerd. Als deze optie wordt geselecteerd, wordt er met opnieuw coderen gestart zodra het branden begint. Aangezien AVI-bestanden worden gecodeerd, neemt het proces zowel tijd als tijdelijke geheugenruimte in beslag. De karakteristieken van de geproduceerde video kunnen worden gecontroleerd met behulp van de optie 'Coderingsresolutie' op het tabblad 'Video-CD' van het venster Nieuwe compilatie.

Het is alleen toegestaan om MPEG-2 op VCD of MPEG-1 op SVCD te branden als de Nero DVD-invoegmodule is geïnstalleerd.

Hoi edinaltena,

Kijk even met AviCodec of het MPEG-1 of MPEG-2 is, een bestands-extensie alleen zegt nog niks.

Als het MPEG-1 is, kun je het hoogstwaarschijnlijk in Nero branden als Video-CD, als het MPEG-2 is, kun je het hoogstwaarschijnlijk in Nero branden als Super-Video-CD.Echter controleer welke codecs jij op jouw PC hebt. Als het niet overeen komt met wat Nero accepteerd zit er niet anders op dan via een omweg naar AVI en van AVI naar DVD te werken. Enige kwaliteitsverlies moet je dan wel op de koop toe nemen.

Want voor Nero geldt:
In bepaalde situaties bieden MPEG-bestanden niet de juiste (S)VCD-karakteristieken voor een compilatie. Wanneer dit gebeurt, detecteert Nero de onjuiste indeling en heeft de gebruiker drie opties: 'Compatibiliteit negeren', 'Het bestand opnieuw coderen' of 'Annuleren'.

Bij Opnieuw coderen moet een aantal stappen worden uitgevoerd. Het bestaande bestand wordt gedecodeerd, de resolutie en beeldsnelheid worden geconverteerd en vervolgens wordt er opnieuw gecodeerd. Als deze optie wordt geselecteerd, wordt er met opnieuw coderen gestart zodra het branden begint. Aangezien AVI-bestanden worden gecodeerd, neemt het proces zowel tijd als tijdelijke geheugenruimte in beslag. De karakteristieken van de geproduceerde video kunnen worden gecontroleerd met behulp van de optie 'Coderingsresolutie' op het tabblad 'Video-CD' van het venster Nieuwe compilatie.

Het is alleen toegestaan om MPEG-2 op VCD of MPEG-1 op SVCD te branden als de Nero DVD-invoegmodule is geïnstalleerd.
ik heb pp omgezet naar empeg 1. dan wil ik hem branden met nero als dvd video en nero vraagt dan om het volgende: video TS IFO-VOB-BUP en VTS O IFO, O VOB, O BUB en m VOB. hier kan ik niks van maken. ik werk met nero 7 premium.
ik had het al opgegeven, maar je maakt me weer actief. ben heel blij met je reactie. heb je hier wat aan? groetjes edin

Hoi edin,

Het maximale resultaat dat je kunt behalen met het formaat waarin je jouw powerpoint hebt gemaakt is video-cd.
Je bent al even bezig met dit onderwerp dus mijn excusus als ik in de onderstaande tekst handelingen beschrijf die je al lang hebt uitgevoerd. Maar alleen op deze manier kunnen we van begin af aan werken en hopen dat we de uitdaging oplossen.

Eerst nog even kort de meldingen die je krijgt. Deze hebben te maken met een DVD inhoud en ik krijg de indruk dat jij binnen nero gekozen hebt voor:
"Nieuwe compilatie/dvd in het keuzevakje/ dvd video in het linker vakje om daarna op nieuw te hebben gedrukt. Zoals je ziet beschrijf ik niet de nero express methode, maar gebruik ik de "andere weg" met nero burning rom.

Na het klikken op nieuw verschijnt het scherm waarin je van links naar rechts kunt slepen. Hier is het van belang dat de bestanden teneerste alleen in video-TS gezet worden, maar dat het format ook nog eens een MPEG2 is. De bestandjes dienen daarnaast ok nog eens dvd compatible te zijn. Dat houdt in dat ze de format bevatten die jouw nero als melding geeft. Deze drie formats heb je nodig anders zal de dvd geen inhoudsopgave/scene herkenning/geluid/ondertiteling/begin/eind hebben. En dat heeft Mpeg 1 in relatei met de keuze DVD-video niet.

Dus kies je voor nieuwe compilatie/cd/video-cd. Voorwaarde om problemen te voorkomen is wel dat:
Je met jouw eigen computer de ppt naar mpeg hebt gezet.
Dat de speler (waar dan ook) video cd afspeelt.

Is dit laatste niet het geval zal je alles om moeten zetten naar Mpeg 2 formaat maar wel te beginnen vanaf de bron, dus de PPT. Is het eerste onderdeel niet gebeurd dan bestaat er een kans dat de gebruikte codec (om geluid en beeld te coderen en decoderen) niet op jouw PC staat waardoor Nero ook een foutmelding kan geven.

Zullen we het voorlopig hier bij laten. Ik hoor wel weer of het nu wel gelukt is.

groeten jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan