Powerpoint programma wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
105
Hallo,
Ik heb een powerpoint gemaakt met versie 2003, windows xp op een laptop. Nu wil ik er weer aan werken, maar het programma opent niet. Niet vanuit Windows Verkenner, niet vanuit Start, niet als je met de rechtermuisknop op Open klikt. Het aanwijspijltje blijft staan en er gebeurt niets, er komt geen zandloper in beeld. Graag dringend hulp, dinsdag is die presentatie.

kees
 
Een oplossing die ooit iemand anders heeft geholpen was:

Start Powerpoint in de veilige modus: houd de CTRL toets ingedrukt terwijl je het programma start. Je kunt Powerpoint ook via Uitvoeren starten door achter de .exe op de invoerregel te typen: /safe

Sluit weer af en probeer nogmaals om in de "gewone modus" te starten.
 
Andere mogelijke oorzaak is het geïnstalleerd hebben van "Data Assistant for Microsoft Office PowerPoint 2003". Middels Configuratiescherm -> Software kun je dit verwijderen. De Assistant wil niet met PP 2003 samenwerken dus mogelijk start PP weer op als íe weg is (voor zover die op je systeem staat)

Daarnaast kun je in Software natuurlijk altijd nog kiezen voor het "repareren" van de geïnstallleerde Office.
 
"Data Assistant for Microsoft Office PowerPoint 2003". Middels Configuratiescherm -> Software kun je dit verwijderen. De Assistant wil niet met PP 2003 samenwerken

Grappig, Je zou toch anders vermoeden :)
 
Grappig, Je zou toch anders vermoeden :)

Helemaal mee eens, maar ik vond het op de één of andere tech side, dus tja, niet geschoten is.................

keeskees: na een nachtje slapen is mij nog iets anders te binnen geschoten. Ook voor de Officepaketten zijn er SP's. Heb jij alle SP's voor Office binnengehaald? Je zou daar eens mee kunnen beginnen alvorens andere dingen uit te proberen.
 
Bedankt voor alle reacties. Wat het struikelblok bleek te zijn was de usb-stick die in de laptop stak. Nadat ik die usb-stick had afgesloten en eraf gehaald had was het probleem opgelost.

Nogmaals bedankt,
Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan