Powerpoint reageert niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Een presentatie waar ik in de voorbije dagen aan werkte loopt nu voortdurend vast wanneer ik er nog iets aan wil toevoegen of wijzigen. 'Powerpoint reageert niet meer'.
Dit is bijzonder vervelend omdat ik dat voor mijn beroep heel veel nodig heb.
Ik werk sinds kort met een Toshiba Tecra S5 met Windows Vista Business edition.
Daarop installeerde ik een legale versie van Office 2003.

Bij de Windows Update zit er een foutmelding over een update die niet kan uitgevoerd worden maar dat is een beveiligingsupdate voor Powerpoint 2007 en die heb ik niet. (KB951338: Beveiligingsupdate voor Microsoft Office PowerPoint 2007)

Wat moet ik doen om Powerpoint weer probleemloos te laten werken?

Een update kan je ook weer deinstalleren.
Dus de mislukte update voor powerpoint 2007 deistalleren, misschien dat het programma dan wel weer start.

Om een update te verwijderen ga je naar windows update via tab extra van internet explorer, vervolgens geschiedenis van updates selecteren.
Daarin vind je dan weer de optie om geinstalleerde updates te verwijderen of te wijzigen.
Mocht dit niet baten, misschien het programma zelf ook eraf halen en opnieuw installeren.

gr. Marcel

In de 'geschiedenis van updates' staat sinds gisteren 17 keer dat de update voor powerpoint 2007 mislukt is. Maar ik heb helemaal geen powerpoint 2007! Windows hoeft dan ook geen updates te doen voor dat programma.
De laatste update voor powerpoint 2003 dateert ook van gisteren en die is wel degelijk geslaagd.

Probeer systeemherstel eens. Daarbij zou ik ook eens kijken naar je config.scherm - software of er niet per ongeluk een trial versie van 2007 tussenstaat of zo.

Er is zeker geen trial versie van office 2007 geïnstalleerd, dat heb ik al gecontroleerd.
Systeemherstel is nog niet onmiddellijk aan de orde. Misschien eerst office herinstalleren.

scan het bestand eens op een ifecti ofzo mischien als je een foto ofzo van internet hebt gehaald waar eentje opzit of er kan ook op de een of andere manier een beveiliging op gekomen is dan moet je die er even af halen en dan is het mischien opgelost

Ik heb het bestand met Norton Anti virus gescand maar er is niets gevonden.
Intussen heb ik ondervonden dat er met andere presentaties niets fout gaat. Het gaat dus over één presentatie waar ik wel heel veel dia's aangemaakt heb en waarin bovendien heel veel grafische elementen zitten. Misschien is het allemaal wat teveel voor mijn laptop...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan