PowerPoint - video stoppen al een andere video start

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
439
Beste helpers,

Een vraag je over PowerPoint. Ik gebruik PowerPoint 2003 (ik weet het, ik weet het, overstappen naar... , maar dan toch de vraag).
Het is waarschijnlijk vrij simpel, maar toch ...

Ik heb een dia met 4 videofragmenten. Het eerste video start als de dia opent.
De andere 3 wil ik afzonderlijk laten starten door erop te klikken. Dat werkt.
Maar als ik dat doe blijft video 1 doorlopen. En als een gebruiker snel de video's achter elkaar opent, lopen ze allemaal tegelijk en dat kan de computer niet aan (ik weet het ik weet het, snellere computer kopen, sponsors kunnen zich melden).

De vraag is dus: kan ik die lopende video stoppen als een nieuwe video start?
Misschien iets met VBA?
Ik wil er best een voorbeeldbestand bij plaatsen maar dan moet ik ook videofragmenten meesturen en dan kloppen de kopppelingne waarschijnlijk toch niet meer. Maar ik hoop dat de vraag voldoende duidelijk is

Bedankt alvast voor jullie hulp.
Met vriendelijke groeten,
Ger
 
Je ziet weinig reacties; vermoedelijk omdat het niet kan (ik zou het ook niet weten). Misschien moet je het ook niet willen, en ze gewoon automatisch achter elkaar laten starten. Dus zonder de gebruiker de mogelijkheid te geven er op te kunnen klikken. Ze staan immers niet voor niets op de slide :). Of wellicht dat dat wél werkt: elke dia op een aparte slide. Dat zou je nog even kunnen testen.
 
Hallo OctaFish.

Je hebt gelijk.
Maar ik laat video 1 automatisch starten.
En als ik niets doe kan de gebruiker door (onbewust of bewust) te klikken de andere video's starten.
En dat wil ik inderdaad niet.
Dus moet in dat geval (als video 2 start) video 1 stoppen zodat de zaak niet vastloopt.

Maar misschien kan het inderdaad niet.
Bedankt voor je reactie

Met vriendelijke groeten,
Ger
 
Dat zeg ik: gewoon achter elkaar laten starten. Of op aparte dia’s zetten.
 
Hallo Octafish,

Ik kan doen wat ik wil maar als de gebruiker klikt dan spelen ze gewoon samen af.
Ja, op aparte dia's zetten. Dat heb ik uiteraard ook overwogen.
Maar ik ga er van uit dat het niet kan.
Wellicht met VBA, maar daar kan ik alleen een klein beetje mee in Excel.

Dank je wel voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,
Ger
 
VBA moet ook gestart worden, dus wie gaat dat dan doen? Je maakt de chaos alleen maar groter :). Als iemand zo maf is om meerdere video’s tegelijk te starten zou ik zeggen: laat die persoon afvoeren door mannen in een witte jas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan