Powerpoint viewer en e-mailbijlagen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVANDEVORST

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Ik ben sinds kort overgestapt van Outlook Express naar Windows live. Sommige bijlagen met .pps-extensie kan ik in Windows live niet rechtstreeks openen, wel als ik eerst een bijlage opsla om vervolgens het opgeslagen bestand te openen met powerpointviewer.
Nu begrijp ik dat ik met de rechterknopmuis op het opgeslagen bestand moet klikken en vervolgens kiezen 'Openen met....'
Als ik nu powerpointviewer kies en vervolgens de keuze optie: 'dit bestand altijd met dit programma openen' is aangevinkt, dat de volgende keer dat er een pps-bijlage bij de mail zit, deze d.m.v. een dubbelklik direct met de viewer zal worden geopend. Tot zover is mij e.e.a. duidelijk, maar........
als ik in het programma 'Openen met........' kijk, zie ik daar de powerpointviewer niet staan, terwijl deze wel is gedownload en geinstalleerd op mijn PC. Mijn vraag in deze is: hoe komt die powerpointviewer in het keuze programma terecht? Wie heeft hiervoor een oplossing?
Met dank en groet, Vorsje.

Hallo Daar,
misschien dat dit verder zal helpen:
Klik met je rechtermuisknop op het bestandje en kies dan open met ...
Daarna kies je voor Standaardprogramma selecteren.
Nu krijg je een hele venster met programma's en kies dan vervolgens Powerpointviewer.

Of open powerpointviewer en kies dan bestand - openen, of als het er al staat op openen.
zoek dan naar de plaats waar het is opgeslagen (handigste is om alles te laten weergeven) en kies dan op openen.

Hopen dat dit jou helpt.
MVG Pablo

Ik neem aan dat je (nog steeds) Windows XP hebt.
Lees goed deze webpagina en volg de instructies die voor jou van toepassing zijn.

Tijs.

Ik heb nog steeds windows xp. Ik heb mircrosoft powerpointviewer 2010. Ik vind vreemd dat in het keuzescherm met allerlei programma verwijzingen de powerpointviewer ontbreekt. Dan zou het een heel stuk gemakkelijker zijn. Je klikt op de viewer en opgelost. Maar die staat er niet bij. Evenmin standaardprogramma.
Het uitvoeren van de handmatige fix geeft al meteen problemen, want als ik op Start klik, Uitvoeren en control mappen typ, wordt er niks geopend.
Of ik doe het verkeerd, of er is weer iets anders aan de hand.

Dat zal aan de vertaling van Microsoft liggen.

Wat je moet doen is: Start -> Uitvoeren -> control folders

Tijs.

Bedankt, het is nu volkomen duidelijk. Heb de handmatige fix uitgevoerd en de tekst voor Powerpoint Viewer 2007 exact weergegeven.
Maar als ik vervolgens in de Windows live mail een bijlage rechtstreeks probeer te openen, lukt dit (nog) steeds niet. Wel als ik de pps eerst opsla, kan ik deze vervolgens wel openen. Maar het zou natuurlijk minder omslachtig zijn als ik de pps rechtstreeks in de mail kan openen. Misschien heb ik toch nog iets over het hoofd gezien. Groetjes, vorsje.

Het pad voor Powerpoint Viewer 2010 (zoals jij gebruikt) is anders dan die van Powerpoint Viewer 2007. Het genoemde pad moet bij jou zo worden aangepast:
niet
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\pptview.exe" "%1"
maar wel
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\pptview.exe" "%1"

Dus Office12 vervangen door Office14 in het bestandspad.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt. Ja, je zult wel zeggen wat nu weer: maar ik zie in Bestandstypen nu niet meer de PPS (Microsoft Powerpoint Slide Show) staan. Waar is die nu weer gebleven.

Doe eens het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
In het CMD-venster:
assoc .pps
en
assoc .ppt

en meldt terug wat daar nu bij vermeld staat (schermafdruk is ook goed).

Tijs.

En als je dan toch bezig bent (:D):
In het cmd-venster ook doen:
ftype PowerPoint.Show.8
ftype PowerPoint.Show.12
ftype PowerPoint.Show.14
ftype PowerPoint.ShowMacroEnabled.8
ftype PowerPoint.ShowMacroEnabled.12
ftype PowerPoint.ShowMacroEnabled.14
ftype PowerPoint.SlideShow.8
ftype PowerPoint.SlideShow.12
ftype PowerPoint.SlideShow.14
ftype PowerPoint.SlideShowMacroEnabled.8
ftype PowerPoint.SlideShowMacroEnabled.12
ftype PowerPoint.SlideShowMacroEnabled.14

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ben niet zo handig in deze dingen, maar misschien heb je hier toch iets aan.
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Tiny>assoc.pps

C:\Documents and Settings\Tiny>assoc.ppt

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.Show.8
PowerPoint.Show.8="C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\POWERPNT.EXE" "%1"

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.Show.12
PowerPoint.Show.12=C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\Moc.exe "%1"

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.Show.14
Kan bestandstype PowerPoint.Show.14 niet vinden of er is geen open-opdracht aan
gekoppeld.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.ShowMacroEnabled.8
Kan bestandstype PowerPoint.ShowMacroEnabled.8 niet vinden of er is geen open-op
dracht aan gekoppeld.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.ShowMacroEnabled.12
PowerPoint.ShowMacroEnabled.12=C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\Moc.exe "%1"

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.ShowMacroEnabled.14
Kan bestandstype PowerPoint.ShowMacroEnabled.14 niet vinden of er is geen open-o
pdracht aan gekoppeld.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftypePowerPoint.SlideShow.8
ftypePowerPoint.SlideShow.8 wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftpe PowerPoint.Slideshow.12
ftpe wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.SlideShow.14
Kan bestandstype PowerPoint.SlideShow.14 niet vinden of er is geen open-opdracht
aan gekoppeld.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.Slide ShowMacroEnabled.8
Kan bestandstype PowerPoint.Slide niet vinden of er is geen open-opdracht aan ge
koppeld.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.Slide ShowMacroEnabled.12
Kan bestandstype PowerPoint.Slide niet vinden of er is geen open-opdracht aan ge
koppeld.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype PowerPoint.Slide ShowMacroEnabled.14
koppeld.

C:\Documents and Settings\Tiny>ftype POwerPoint.SlideshowMacroEnabled.8
Kan bestandstype POwerPoint.SlideshowMacroEnabled.8 niet vinden of er is geen op
en-opdracht aan gekoppeld.

C:\Documents and Settings\Tiny>

Je hebt enkele malen typefouten gemaakt en/of spaties vergeten.

Maar ik zie dat er geen associaties (meer) bestaan met .pps en .ppt bestanden. Dat is opmerkelijk, op zijn zachtst..
Verder meen ik een mix van Powerpoint (Viewer) 2007 en Powerpoint (Viewer) 2010 te zien:
PowerPoint.Show.8="C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\POWERPNT.EXE" "%1"
PowerPoint.ShowMacroEnabled.12=C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\Moc.exe "%1"

Het ziet er vreemd uit. Heb je ooit versies van Office 2007 en/of Office 2010 op je computer gehad? (Hier bedoel ik dus het Office pakket, NIET de Office viewers)?

Als ik me even richt op .pps een .ppt, om weer te laten geven / te laten openen in Powerpoint Viewer 2010:
ftype PowerPoint.Show.8="C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\PPTVIEW.EXE" "%1"
assoc .pps=PowerPoint.Show.8
assoc .ppt=PowerPoint.Show.8

Kijk of het dan beter gaat m.b.t. het openen van .pps en .ppt bestanden.

Tijs.

Ik had voorheen Office Pakket 2003 in gebruik, sinds een paar jaar Office Pakket 2010.
Heb bovenstaande vet gedrukt tekst ingetypt. Opening vanuit de mail lukt niet. Het lijkt er op dat ik die pps-jes eerst zal moeten opslaan, alvorens ze te kunnen bekijken. Het is niet anders. Toch zeer bedankt voor alle moeite. Groetjes, Tiny.

Ik zou wel willen weten waarom steeds alleen de Powerpoint VIEWER is genoemd (om te beginnen in je startposting!) terwijl je (naar nu pas blijkt) de volledige Powerpoint hebt als onderdeel van Office 2010...

Ok, laatste poging, gebaseerd op het hebben van Powerpoint 2010 ipv. Powerpoint Viewer 2010 [de bestandsassociaties van .pps en .ppt staat nu goed, alleen de definitie van PowerPoint.Show.8 moet nu gekoppeld aan Powerpoint ipv. de viewer]:
ftype PowerPoint.Show.8="C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\POWERPNT.EXE" "%1"

Kijk of het dan werkt.

Tijs.

Ik zei toch al, het gaat mij allemaal niet gemakkelijk af. Nooit geweten dat de Powerpointviewer ook onderdeel is van het Office Pakket 2010. Dus het apart downloaden en installeren van de viewer 2010 is dus niet nodig gebleken. Moet ik deze verwijderen? Ga je laatste advies nu verwerken en hopelijk lukt het dan.Nogmaals bedankt.

Ik geef even de spaties expliciet aan die je in moet typen:
ftype[spatie]PowerPoint.Show.8="C:\Program[spatie]Files\Microsoft[spatie]Office\Office14\POWERPNT.EXE"[spatie]"%1"

Bedankt. Ik heb e.e.a. correct en met de spaties ingetypt. Ik kan de pps-jes in windows live mail echter NIET rechtstreeks openen. Als ik ze opsla in Mijn documenten en daarna open, is er geen probleem. Zullen we maar zeggen: dan houdt het verder op. Nogmaals bedankt voor je uitvoerige hulp en adviezen. Goed weekend. Groet, Tiny.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan