powerpoint?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaas3000

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
hallo,

is het mogelijk om een programmaatje te schrijven dat een verschillende powerpoint's inleest, en dan alle dia's achter elkaar plakt, en daarna weer exporteert als ppt(x)???

je hebt bijv vb1.pptx en vb2.pptx, je opent het programmaatje, geeft de twee bestandsnamen (en locaties), en hij plakt ze automatisch aan elkaar in een nieuwe powerpoint.

ik heb al gegoogeld, maar ik vond niks.:(

alvast bedankt!

Je kan ook dia 1 selecteren bij vb2.pttx en dan Shift ingedruk houden en dan op de laatste dia klikken. Ctrl+C en dan open je vb1.pttx en dan klik je onder de laadste dia, net op het witte, en dan Ctrl+V. En dan sla je dat op als vb3.pttx. Klaar :thumb:

ja, maar het is toch veel leuker om daar je eigen programma voor te schrijven;)

ik zal eens even uitleggen waarom, das wel zo duidelijk.

ik moet in de kerk 'de presentaties verzorgen', wat inhoud dat ik (nou ja, ik, het 'beamteam') alle psalmen enz. op een beamer moet projecteren.
hier zijn wij net mee gestart, en we bouwen dus zo een database op van al gegeven presentaties.
nu leek het mij wel leuk en leerzaam en handig, om daar iets mee te doen, en zo alle liederen in 1 map te zetten, ze met dat programmatje in mekaar te plakken, dat scheelt zo weer 2 uur aan die presentatie sleutelen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan