• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Powerquery meervoudige als formule omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaalbartje

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2020
Hoi,

Ik ben op zoek naar hulp om een meervoudige als formule om te zetten naar een Powerquery (M) "formule". Ik heb het al geprobeerd met een voorwaardelijke kolom maar daarmee kom ik er niet zo goed uit.

De formule is
Code:
=ALS(EN(ISLEEG(BB391);BA391<VANDAAG();(OF(ISLEEG(AY391);AY391>VANDAAG())));"TEST";"")
Waarbij:
BB = RealizedDischargeDate
BA = InitialDischargeDate
AY= DischargeProposedStartDate

Daarna in een volgende kolom
Code:
=ALS(EN(BD391="TEST";ISLEEG(AY391));"TEST zonder overnamedatum";ALS(BD391="TEST";"TEST met overnamedatum";""))
Waarbij BD de uitkomst van de vorige kolom is (dus TEST).

Ik heb een datasetje toegevoegd.

Bijvoorbaat dank

Bijlagen

In de formules verwijs je naar kolom AY, in je beschrijving onder de tabel naar kolom AZ. Wat is juist?

De eerste

Code:
if [BB] = null and [BA] < Date.From(DateTime.LocalNow()) 
and ([AY] = null or [AY] >  Date.From(DateTime.LocalNow())) then "TEST" else  null

De tweede

Code:
if [BC] = "TEST" and [AY] = null then 
 "TEST zonder overnamedatum" else (if [BC] = "TEST" then  "TEST met overname" else null)

Edit: ook even bestand toegevoegd. Heb de kolomnamen even BA, AY, etc genoemd ter verduidelijking.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi JEC.,

Super. Op basis van jouw code snap ik nu ook hoe ik een andere kolom kan maken.
Super dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan