pp op grote tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelly118

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2008
Ik kom er niet uit, zit met een dilemma :
Ik ben bezig met een presentatie die uiteindelijk op een grote tv met dvd speler moet draaien. Heb diverse omzetprogramma's geprobeerd, die er een video van maken dus. Geen van deze is naar mijn tevredenheid.
Nu heb ik iets anders bedacht. Ik kan mijn PPT bestand opslaan als JPEG. Dan heb ik dus van iedere dia een jpeg. Vervolgens zet ik deze in moviemaker oid in een leuk filmpje.
Heb al wat getest en lijkt leuk. Maar zit nu nog met 1 probleem.
Als je de dia uit PP opslaat als JPEG wordt ie max. 960 x 540 pixels. Pagina instelling staat op 16;9
Als ik deze dan op mijn eigen tv afspeel krijg ik dus brede balk zwart boven en onderin.
Hoe los ik dit op : ik weet nog niet welke afmeting de tv heeft waar ie op moet komen te draaien.
Moet ik de JPEG daarna vegroten naar de verhouding van de tv? en dan in moviemaker zetten. Wil het beeld van de tv namelijk zo goed mogelijk benutten. En wat moet ik dan gebruiken : de resolutie van die tv of de daadwerkelijke cm die het beeldscherm heeft.
Als iemand hier raad op weet hoor ik het graag. Het is een lastig verhaal dus wil eea ook wel telefonisch toelichten.

Hartelijk dank alvast.

U moet dan zo'n PowerPoint-presentatie omzetten naar een échte DVD-Video. Dat kunt u doen door de PowerPoint-presentatie eerst te laten converteren naar een AVI-bestand met – graag – een resolutie van 720 x 576 pixels. Als dat is gedaan, dan kunt u dat aldus gegenereerde AVI-bestand via-via (= met behulp van bijvoorbeeld 'NeroVision') als DVD-Video laten branden op een DVD-plaatje.

Om hem om te zetten naar AVI.
http://www.effectmatrix.com/PowerPoint-Video-Converter/Free-PowerPoint-Video-Converter.htm

http://www.softplatz.com/Soft/Audio-Multimedia/Video-Tools/E-M-Free-PowerPoint-Video-Converter.html

Laatst bewerkt:
Beste Jverkerk
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil juist met Jpeg werken. Heb verschillende PPT to AVI converters gebruikt en vindt de kwaliteit niet geweldig. Mijn idee was om dat van de dia's een jpeg te maken en die met nero moviemaker aan elkaar te plakken. zit nu alleen met de afmetingen van de dia's/jpeg's . Hoe groot moet ik die maken. (om te zorgen dat ze op zo'n hele grote tv niet teveel uitgerekt worden.

maar... ga toch even je converters downloaden en testen , wie weet....
Heb jij met deze ervaring?

Beste Jverkerk
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil juist met Jpeg werken. Heb verschillende PPT to AVI converters gebruikt en vindt de kwaliteit niet geweldig. Mijn idee was om dat van de dia's een jpeg te maken en die met nero moviemaker aan elkaar te plakken. zit nu alleen met de afmetingen van de dia's/jpeg's . Hoe groot moet ik die maken. (om te zorgen dat ze op zo'n hele grote tv niet teveel uitgerekt worden.

maar... ga toch even je converters downloaden en testen , wie weet....
Heb jij met deze ervaring?

Als je toch jpeg gebruikt zou ik http://download.videohelp.com/tin2tin/
gebruiken Freeware, volgens mij doet dit programma het allemaal vanzelf, maar geen ervaring mee. Ik gebruik zelf Nero Vision.

Wat gaat er toch een tijd in zo'n computer zitten.

:thumb:Zeg dat wel ja!

Heb zelf ook een neropakket. heb net getest met de movie maker en het ziet er erg gaaf uit. Blijf ik alleen met het verhaal van de grootte van de dia's zitten. Zie nu een zwarte streep boven en onder de dia als ik hem op tv afspeel. Waar moet ik op letten. De jpeg die ik van een powerpoint dia maak is max. 960*540
Waar moet ik een instelling veranderen zodat ik zwarte balk kwijt raak. Of gewoon alle dia´s omzetten in jpeg en daarna in een foto programma de jpeg groter maken naar de afmetingen van de tv waar ze op moeten. Dat is namelijk niet mijn eigen tv maar een grote gehuurde. Hoop dat mijn verhaal beetje duidelijk is

:thumb:Zeg dat wel ja!

Heb zelf ook een neropakket. heb net getest met de movie maker en het ziet er erg gaaf uit. Blijf ik alleen met het verhaal van de grootte van de dia's zitten. Zie nu een zwarte streep boven en onder de dia als ik hem op tv afspeel. Waar moet ik op letten. De jpeg die ik van een powerpoint dia maak is max. 960*540
Waar moet ik een instelling veranderen zodat ik zwarte balk kwijt raak. Of gewoon alle dia´s omzetten in jpeg en daarna in een foto programma de jpeg groter maken naar de afmetingen van de tv waar ze op moeten. Dat is namelijk niet mijn eigen tv maar een grote gehuurde. Hoop dat mijn verhaal beetje duidelijk is

Ik denk dat je dia's wel een heel groot formaat moeten hebben om ze op een grote tv te laten zien, ik denk dat je dia's een te klein formaat zijn, dus dat wil zeggen als je ze meer gaat uitrekken dan worden de beelden blokkerig, zoom maar eens in op een foto van een klein formaat dan weet je wat ik bedoel.
Afbeeldingsgrootte
Standaard worden de afbeeldingen 1000x1500 pixels voor kleinbeeld dia's EN voor halfkleinbeeld dia's. Dit is ruim beeldvullend voor een 17inch computer monitor en 2x zo groot als nodig is voor een beeldvullend formaat voor een TV.

http://www.weethet.nl/dutch/photo_sizes.php

Ik denk dat het verhaal hier wel duidelijk wordt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan