pps in office 2007 te groot om te verzenden via email

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Je kunt eens proberen 'm naar een andere map te laten inpakken, en dan de complete inhoud van die map per mail versturen...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Dan moet ook ik heel voorzichtig concluderen dat jij kennelijk "iets" doet waardoor het mis gaat. Wat mij betreft terug bij af........... wat doe jij dan waardoor het uiteindelijk mis gaat, maar goed da's je eigen vraag.

Ik heb zojuist een testje gedaan in 2007.
Ik heb slechts 1 dia gemaakt en dat is de standaarddia waarmee 07 opent. Vervolgens koos ik voor invoegen en toen voor muziek en uiteindelijk koos ik een mp3 tje dat ik bijvoegde. Dat sloeg ik op als pps (97-03) en verstuurde het naar mijzelf. Beeld en geluid prima.

Als je nu eens de hele handleiding vergeet en simpel in de openingsdia van 07 een paar letters typt en vervolgens niet meer (maar ook niet minder) doet als het volgende:

Start Powerwpoint,
Klik in het vak om een "titel" te maken en typ een paar letters.
Klik in het vak eronder en typ ook daar een paar letters.
Klik linksbovenin op "invoegen" en vervolgens rechtsboven voor "geluid".
Klik vervolgens op "geluid uit bestand" en selecteer een op de hdd staand mp3tje
Klik vervolgens op "automatisch" als Powerpoint vraagt wanneer de muziek moet starten en
sla 'm daarna op als 97-03 .pps
Ik zag bij mij dat het geheel niet groter werd dan 105 Kb.
Ik heb 't pps-je bijgevoegd, kijk en luister maar.
('t is trouwens wel een leuk mp3tje: Amy Mc Donald)

Stuur 'm naar die ontvanger en naar jezelf. Ik ben ervan overtuigd dat zowel de ontvanger als jij muziek gaan horen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
beste pasja
bedankt voor je moeite, maar ik durf het bijna niet te zeggen , maar het geluid doet het hier niet en ook bij mijn vriendin niet.
hier loop ik dus telkens weer tegen aan ,
blijft toch een moeilijk probleem

groetjes
carla
:o

Dan is er toch wel iets heel bijzonders aan de hand. Het is een doodordinair 1 dia beslaand pps'je met een ingevoegd MP3tje. Ik moet nu toch echt even passen, want dit wordt hogere krijgskunde voor mij............... Ik ben wél benieuwd hoe het andere meelezers van dit topic vergaat als ze de pps openen, wel / niet geluid?

Hallo,

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat de inhoud van het RAR archief niet alle bestanden in die map bevat? Als je alle bestanden toe voegt, moet het werken. Waarschijnlijk zal die dan wel te groot worden voor Helpmij.nl.

theblindman

Je bedoelt het door mij geposte dingetje? Ja hoor, daar zit de complete MP3 bij. Beluister 'm maar ('t is een leuke song), de dia zelf is niet zo interessant, daar staat alleen maar "test".

[edit] ik heb overigens niet Amy als MP3 bijgevoegd maar "footloose", ik heb net het hierboven staande .rar archiefje geopend en beluisterd en daar waar ik eerder schreef dat het Amy was, moet het "footloose" zijn. [end edit]

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dat Test.rar doet het hier niet.... En waarschijnlijk bij Carla ook niet... Werkt deze?

theblindman.

Bijlagen

ik heb het testbestand van theblindman geopend en die doet het bij mij wel.
dus hoe heeft theblindman dit gedaan ?????
ik zelf heb de volgende oplossing gevonden maar die is wel erg omslachtig:
ik rip een nummer naar wav. dan converteer ik die met switch sound file converter naar 60000 hz 8 bits stero.
het wav bestand van 39 mb is dan verkleind naar 2,65 mb.
dan maak de een pps, ga dan naar animaties - geen geluid, dat wijzig ik in ander geluid
vervolgens sla ik de pps op in de map waar ook het verkleinde wav bestand in zit
dan ga ik naar publiceren - inpakken voor cd
dan sluit ik daarna de pps en ga naar de map waar de presentatie gekoppeld inzit
daar zeg ik kopieren naar e mail ontvanger , en dan doet de muziek het.
is misschien een erg lange weg maar hij doet het dan in ieder geval.
ben nu dus wel nieuwsgierig hoe theblindman dit voor elkaar heeft gekregen.
ik hoop dat nog te horen :D
dank jullie wel voor al het meedenken en al de moeite
groetjes
carla
:thumb:

Hallo,

Ik had een FLAC bestand van Amy McDonalds. Dat is zeg maar een gecomprimeerd Wav bestand. Maar dat FLAC bestand was alsnog 25 MB. Toen heb ik het programma Audacity gebruikt om een klein stukje uit dat bestand te knippen en op te slaan als:
MP3 - 44100 Khz - 64kb/s - Stereo
Het resultaat: een MP3tje van 84 kb.

Toen heb ik een presentatie gemaakt, het geluidsfragment toegevoegd, ingepakt, en het muziekbestandje en de PPS samen ingepakt.
Ik weet niet zeker of het nodig was het mp3tje er bij in te pakken, maar beter te veel dan te weinig.

theblindman.

hartstikke bedankt voor je reaktie.
ik ga dat ook nog even uitproberen.
bedankt voor al het meedenken.
:thumb:
groetjes
carla

Hallo,

Misschien heb ik de oplossing:
- Maak een presentatie met geluid en sla deze in de Office 2007 indeling op.
- Sla de presentatie (via Opslaan Als (F12)) op als Office 2003 bestand.
- Dat zou moeten werken... maar ik heb het nog niet geprobeerd.

theblindman.

Het gemakkelijke programmaatje Geluidsrecorder is overigens ook te gebruiken in Vista.

Download het bestandje event. Hier

1 - Kopieer/zet het bestandje sndrec32.exe naar/in de Windows/System32 (map)

2 - Ga/zoek dan naar het bestandje sndrec32.exe in de Windows/System32 (map).

3 - Ga er opstaan en klik er met je rechtermuisknop op en maak een snelkoppeling voor het bureaublad waar jij het wilt.

4 - Klik nogmaals met je rechtermuisknop op sndrec32.exe en kies in het menu (helemaal onderaan) dan op eigenschappen.

5 - Klik op Compatibliteit, vink Dit programma in deze Compatibliteitmodus uitvoeren, kies vervolgens Windows XP Service Pack 2 en vink Dit programma als Administrator uitvoeren in.

Nu is het ook gewoon te gebruiken in VIsta.

Kies bestand Openen --> Eigenschappen --> Alle indelingen ---> Nu Converteren --> OK

Nu kan je bij Indeling de gewenste Compressie kiezen bijv. MPEG Layer-3

Bij Kenmerken bijv. 8000 Hz. 24 kbps ABR, Stereo 2kB/sec.

MVG

Laatst bewerkt:
Het gemakkelijke programmaatje Geluidsrecorder is overigens ook te gebruiken in Vista.

Download het bestandje event. Hier

1 - Kopieer/zet het bestandje sndrec32.exe naar/in de Windows/System32 (map)

2 - Ga/zoek dan naar het bestandje sndrec32.exe in de Windows/System32 (map).

3 - Ga er opstaan en klik er met je rechtermuisknop op en maak een snelkoppeling voor het bureaublad waar jij het wilt.

4 - Klik nogmaals met je rechtermuisknop op sndrec32.exe en kies in het menu (helemaal onderaan) dan op eigenschappen.

5 - Klik op Compatibliteit, vink Dit programma in deze Compatibliteitmodus uitvoeren, kies vervolgens Windows XP Service Pack 2 en vink Dit programma als Administrator uitvoeren in.

Nu is het ook gewoon te gebruiken in VIsta.

Kies bestand Openen --> Eigenschappen --> Alle indelingen ---> Nu Converteren --> OK

Nu kan je bij Indeling de gewenste Compressie kiezen bijv. MPEG Layer-3

Bij Kenmerken bijv. 8000 Hz. 24 kbps ABR, Stereo 2kB/sec.

MVG

Hallo,

Bedankt voor je reactie... Maar volgens mij was dat niet zo het probleem...

theblindman.

Was ook niet zozeer het probleem maar dacht gewoon mogelijk een kleine bijdrage te kunnen leveren voor de
Vista gebruikers die vroeger in XP geluidsrecorder gebruikte en dit nu niet meer konden gebruiken.

Het probleem is/was dacht ik al opgelost vandaar de reactie over de oude XP geluidsrecorder.

Wat linken welke mogelijk wat kunnen bijdragen, misschien eens kijken ;-)
http://www.bloggen.be/updatecomputerclub/archief.php?ID=40101

Muziek toevoegen aan een presentatie:
Opgepast!
Je kunt muziekbestanden koppelen of insluiten:
Een gekoppeld mediabestand bevindt zich in een map buiten de presentatie en wordt niet mee per e-mail verzonden.
De ontvanger zal geen muziek horen bij het uitvoeren van de presentatie.
Een ingesloten mediabestand wordt in de presentatie zelf opgeslagen en dus ook mee verzonden.

Standaard wordt een mediabestand gekoppeld van zodra het groter is dan 100kb. Gelukkig kunnen we dit wijzigen op volgende wijze:
Menu-onderdeel “Extra” à Opties à Tab Algemeen à geluid koppelen aan bestanden groter dan…
Het ingesloten muziekbestand moet van het type WAV zijn.

Werkwijze:
Menu “Invoegen” à Films en geluiden à Geluid uit bestand
Omdat WAV muziekbestanden meestal nogal groot zijn om in te sluiten, raad ik aan ze eerst te verkleinen met de één of andere “wave editor”.

Gelukkig zijn er op het Internet heel wat sites te vinden waar je kleine wave muziekbestandjes kunt downloaden.
Denk eraan dat ze dikwijls een copyright hebben en niet openbaar gebruikt mogen worden.
http://www.pianoladynancy.com/wavs.htm
http://www.ilovewavs.com/Holidays/Party/Party-Songs.htm

Leuke uitleg met o.a invoegen geluid.
http://powerpointgroep.seniorennet.be/2007/Les12.pdf
http://blog.seniorennet.be/Powerpoint_2007/#Bijlage

Een nieuwsgroep waar het nodige te vinden is.
http://www.microsoft.com/communitie...aspx?dg=microsoft.public.nl.office.powerpoint
http://www.microsoft.com/communitie...&p=1&tid=83da0da8-3e1b-4ff5-a33f-d70f8f7ec887

Nog een stukje over geluid
http://groups.google.com/group/microsoft.public.nl.office.powerpoint/topics?gvc=2

WIJZIGEN VAN WAV BESTAND NAAR MPEGlayer-3
Open alle programma’s-Bureau-accessoires-entertainment-GELUIDSRECORDER.
Klik op bestand-openen
Selecteer een WAV bestand en “open”
Klik op bestand en “opslaan als”
Klik in het venster “opslaan als” helemaal onderaan op WIJZIGEN.
In venster GELUID SELECTEREN de
indeling wijzigen in MPEGlayer-3 -klik op OK
Kies bij” kenmerken” de sampling frequentie (56 kbit/s,24.000 Hz, Stereo)
In venster “opslaan als” –OPSLAAN
Zet OK in venster GELUIDSRECORDER i.v.m.
Overschrijven.

BEWERKINGEN IN EEN POWERPOINT-PRESENTATIE:
DIAVOORSTELLING - DIAOVERGANG regel eerst het aantal seconden per dia door het totaal aantal seconden van het muziekbestand te delen door het aantal dia’s – toepassen op alle dia’s.
Klik in POWERPOINT op “diavoorstelling”- “diaovergang” : zoek “ander geluid” en selecteer een gecomprimeerd wav muziek bestand.
Herhalen tot volgend geluid “aanvinken"

Als laatste een link met Tips en Trucs ( lest best? ;) ) welke ik persoonlijk erg goed vind.
http://www.technologytrish.co.uk/pptembedmp3.html
http://www.pptalchemy.co.uk/powerpoint_hints_and_tips_tutorials.html

Hoop dat ik nu wel een iets meer kleinere en mogelijk misschien zelfs nog passende bijdrage heb kunnen leveren. ;).

Gekkigheid allemaal, maar misschien staat er iets bij wat voor een ander (mogelijk probleem) misschien verhelderend zou kunnen zijn.

MVG Karel

met het programma WaveMP3 kan je de PC laten geloven dat het MP3 bestandje een WAV is....;
heb het al dikwijls zelf gedaan;

ik weet niet hoe ik een powerpoint moet maken met welk programma met powerpoint vieuwer ik weeet het niet.
pleas reageer snel want ik moet het vanavond weten pleas

Ik denk dat het minder handig is om in een topic een nieuw topic te starten, maar goed dat zal een moderator mogelijk wel recht gaan breien.
Met een viewer kun je geen pps maken.
Waar je wel een pps mee kunt maken is met Powerpoint zelf. Hier gratis te downloaden en vervolgens heb jij vanavond je presentatie gereed of in ieder geval het antwoord op de vraag hoé je zo'n presentatie moet maken / met welk programma.

Laatst bewerkt:
geen geluid bij verzenden .pps

Ik heb het zelfde probleem, als je de pps naar jezelf stuurt werkt het wel, ook als je naar een ander email adres verstuurd via live.nl etc en ik open deze in deze pc dan werkt het wel maar niet op een andere pc en/of laptop dit is heel vreemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan