Pps / Ppt

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
434
Gisteren stuurde iemand mij een PPS bestand, ik heb hem geopend en als een dia voorstelling bekeken.
Ik heb hem opgeslagen en toen ik hem vanmorgen weer opende werd hij als PPT bestand geopend.

Kan iemand mij vertellen hoe ik in de toekomst mijn powerpoints kan opslaan & openen als PPS bestand ?


Powerpoints !!!!!!!!! :thumb:
 
Als de extensie pps is, moet deze standaard in een diavoorstelling worden geopend. Weet je zeker dat je het bestand niet per ongeluk als ppt hebt opgeslagen?
 
Reactie

Ik heb hem opgeslagen als PPS bestand.

Ik heb ff bij Extra > Opties gekeken maar ben daar niet veel wijzer geworden.

Er moet toch een optie zijn dat hij hem [ ook als Ppt ] standaard als dia voorstelling opent ?
 
Nee, bij een ppt moet je powerpoint de opdracht geven om de diavoorstelling te starten met F5. Een pps start automatisch. Bekijk de bijlage eens, staat de powerpoint verwijzing er zo in?
 

Bijlagen

  • pps.jpg
    pps.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 67
even oud topic ophalen

ook bij mij staan al die parameters etc. goed,

op het moment dat ik handmatig de pps open dan start die wel netjes de diavoorstelling gelijk

als ik dan iva geplande taken de pps wil openen dan opent die gewoon powerpoint met daarin de presentatie en zou ik dus nog op f5 moeten drukken.

ik heb ook al geprobeerd om in de taak de parameters mee te geven maar dat werkt ook niet :confused:

wie weet hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen dat om een bepaalde tijd mijn ppsje begint te lopen...
 
reactie

KaasHema

Als je een Powerpoint opslaat geef hem dan de extentie .pps mee zo los ik het op.
 
K@RTJE zei:
KaasHema

Als je een Powerpoint opslaat geef hem dan de extentie .pps mee zo los ik het op.

ja dat heb ik dus gedaan maar dat werkt dus niet..

maar het is al gelukt even een freeware programma gedownload wat de pps kan starten en dan pakt die hem wel gewoon :)
 
kaashema zei:
ja dat heb ik dus gedaan maar dat werkt dus niet..

maar het is al gelukt even een freeware programma gedownload wat de pps kan starten en dan pakt die hem wel gewoon :)


Welk freeware programma dan? Misschien hebben andere gebruikers er ook wat aan.

In het vervolg toch graag zelf een nieuwe vraag plaatsen, je 'breekt nu in' dat kan verwarring scheppen voor de topicstarter en antwoorders. Ik zal het nu laten staan omdat het al zo'n oude vraag is en ook jij blijkbaar al de oplossing hebt.
 
maestro12 zei:
Welk freeware programma dan? Misschien hebben andere gebruikers er ook wat aan.

In het vervolg toch graag zelf een nieuwe vraag plaatsen, je 'breekt nu in' dat kan verwarring scheppen voor de topicstarter en antwoorders. Ik zal het nu laten staan omdat het al zo'n oude vraag is en ook jij blijkbaar al de oplossing hebt.

het programma heet quickstarter, het is shareware ipv freeware. hij heeft een 30-dagen free trial.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan