PQV2iSvc.exe en Kaspersky

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bazzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Sinds een paar maanden heb ik het antivirusprogramma Kaspersky geinstalleerd. Goed programma voor de rest. Tevens heb ik Norton Ghost 9 geinstalleerd. Ook helemaal prima.
Alleen loopt sindsdien mijn computer regelmatig vast. Hij blijft in bepaalde mappen hangen (heb ik al eerder een vraag over geplaatst) en internet explorer wil niet openen.
Als ik dan in taskmanager kijk, zie ik dat PQV2iSvc.exe veel geheugen gebruikt en dat ook explorer dat doet.

Een vermoeden is dat Kaspersky de boosdoener is, omdat deze regelmatig aan het updaten is. Nu heb ik niet de snelste computer (AMD 1600 processor en 512+128mb geheugen), dus dat zou kunnen. In ieder geval zie ik dat logootje bewegen en vervolgens springt internet explorer niet open.

Ook als ik een map open en de gehele computer vastloopt, zie ik in taskmanager veel geheugen bij PQV2iSvc.exe. Nu schijnt dit programma bij Norton programma's te horen. Dus waarschijnlijk hoort die bij Ghost 9. Echter, moet ie dan continue draaien, want hij staat echt altijd geheugen in beslag te nemen?

Mijn vraag is nu of iemand mij kan vertellen of inderdaad Kaspersky en PQV2iSvc.exe steeds de grote geheugenvreters zijn of dat ook mijn Niet Nieuwste processor mede schuldig is? En natuurlijk...wat kan ik er aan doen, zodat mijn computer niet steeds vastloopt of zo verdomde traag is.

Al vast dank

Dat programma hoort bij Partition Magic, maar onze vrienden van Symantec hebben dat waarschijnlijk weer opgekocht dus hoort het nu bij Norton Ghost.

Norton Ghost gebruikt dat proces als achtergrond proces voor backup. Daarbij neemt het veel gegevens van het systeem en slaat deze op. Misschien vindt Kaspersky dat verdacht en gaat hij daarom dat proces dwarsbomen.

Verder is het blijkbaar een veelvoorkomend feit dat PQV2iSvc.exe gigantische groottes aanneemt.

Oplossing is het Norton Ghost proces niet meer automatisch laten opstarten.

Ga naar Start >> Uitvoeren... en typ services.msc en druk op OK.

In de lijst zoek je naar Norton Ghost. Stop het proces door erop te klikken en dan "de service stoppen" te nemen linksboven. Daarna klik je er met rechts op en neem je eigenschappen. Daar zet je het opstarttype op uitgeschakeld en druk je OK.

James :)

Tot nu toe lijkt het advies te werken. Het gaat een stuk sneller. Wacht het even af om de vraag ECHT als opgelost te markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan