Pre-shared key / wireless key problems

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thundersheep

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Berichten
32
Hallo allen,

Laatst was ik genoodzaakt de router geheel te resetten.
Alleen nu doet er zich een ander probleem voort.

Eerst had ik een wachtwoord naar keuze. En ik meen met een wpa2 beveiliging. (niet 100% zeker)

Echter, nu wil ik weer die wpa2 beveiliging instellen, maar... het biedt mij een klein aantal opties.
Eigenlijk geen. Zie screenshot : http://i174.photobucket.com/albums/w85/thundersheep/routerprob1_zps35086be0.jpg

het enige wat er staat is een zogenaamde "pre shared key" (wat dat mag inhouden?)
Deze key is weergeven (heb ik zelf niet ingevuld) en dient momenteel als wachtwoord van het netwerk.
Wanneeer ik het wachtwoord probeer te wijzigen en ik verander die pre-shared key, ik edit hem als het ware.
Dan kan er geen verbinding meer met het netwerk worden gemaakt.


Mijn vraag is dus, hoe verander ik , of beter hoe eigen ik me een custom wachtwoord toe in deze situatie.
De andere beveiligingstypes tonen niet veel meer opties, behalve wep, maar ik weet vrijwel zeker dat ik dat voorheen niet gebruikte.
Ik heb er niet al te veel verstand van, maar ik meen dat wpa2 beter is.


Kan iemand mij helpen?
 
Hoi,
Uitleg over verschillende gegevenscoderingen.
Na de (harde neem ik aan) reset van je modem is je standaard sleutel teruggezet, je hebt destijds wss een eigen sleutelcombinatie ingevoerd?
Dat kun je nu weer doen.
Uit de handleiding:
Configuring the Advanced Settings
Gigaset SX551 WLAN dsl / englisch / A31008-M1033-J101-1-7643 / configure_router.fm / 06.02.2006
WPA2-PSK and WPA2-PSK / WPA-PSK
WPA with Pre-shared Key (WPA-PSK)
WPA-PSK is a special WPA mode that provides encryption protection for users at home and in small companies without a company authentication server.
Encryption keys are automatically generated with the Pre-shared Key and automatically changed (rekeying) and authenticated between the devices after a certain period of time (Rekey Inter-val).

Which standard of encryption you can choose depends on the components in your wire-less network. Every PC (network adapter) that requires access to a wireless network protected by WPA must also support WPA.
To find out whether and how you can use WPA on your PC, read your network adapter's operating instructions.
If all components support WPA2, select option WPA2-PSK
If you are using network adapters that only support WPA, select the optionWPA2-PSK / WPA-PSK
Select the required option in the Securityfield.

Enter a key in thePre-shared keyfield (up to 32 alphanumerical characters) and confirm it by entering it again.

Apply the settings by clicking OK
Volledige handleiding-PDF (Eng).
Vanaf pagina 99 t/m 102
N.B. Veranderingen in de settings van je router kun je het best bedraad doen!
Bij de meeste routers worden draadloze veranderingen niet doorgevoerd omdat de verbinding tijdelijk onderbroken wordt en je daarna geen verbinding meer hebt.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst dankje voor de reactie.
En ja ik doe dat via mn lan-verbinding :)

Maar ik heb vooral een probleem als ik die key aanpas, dat er dan niet eens meer verbonden kan worden laat staan het ww in te vullen.
Maar goed, ik zal eerst eens kijken of ik dat kan vinden in de handleiding en dan kom ik hier terug met mn bevindingen.
 
Toen ik de netwerkgegevens van mijn draadloze devices zelf verwijderde, en opnieuw aanmeldde deed hij het wel gewoon.
Opgelost dus


QA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan