prefetch mist (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

caveman

Meubilair
Lid geworden
18 aug 2001
Berichten
8.787
Na een nieuwe installatie van XP dacht ik eens beter te letten op enige voordelen van de prefetch, maar nadat ik alle software er weer op had gezet, ontbrak de map in zijn geheel. Deze stond er eerst wel op.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit weer werkende krijg? Zo kan ik niet bekijken of prefetch iets oplevert...
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory
Management\PrefetchParameters

EnablePrefetcher


0 = turn off all Windows XP Prefetch
1 = Turn on Windows XP Prefetch for the Boot Files only
2 = Turn on Windows XP Prefetch for Application files only
3 = Turn on Windows Xp Prefetch for Boot and Application files

dit zijn de register waarden.

misschien heb je er wat aan.

pe.
 
Laatst bewerkt:
wat is de doelstelling van deze setting ?
 
Ik denk dat het wel weer aan een service hangt. Ik heb er flink aantal uitgezet :)D). Ik loop ze wel 1 voor 1 af, het register is verder goed.

Het kan even duren voor ik alle services heb gehad, een avondje rebooten voor elke service doe ik maar niet ;)
 
Geplaatst door frogger
wat is de doelstelling van deze setting ?

Het idee van prefetch is om sneller op te starten en om programma's sneller te starten door een deel van de code alvast te reserveren in de map Prefetch.
 
Task Scheduler is in ieder geval nodig.

misschien is het wel zo simpel als het aanmaken van een nieuwe map "Prefetch" in c:\windows.

pe.
 
Pete> weet je een site of een boek waarin staat welke functies van windows samenhangen met welke service?

Ik heb dit wel vaker en heb nog niet eerder een duidelijk overzicht gezien.
 
Ik zat het net te lezen, meestal kijk ik alleen of het uit kan en maar half naar wat het doet :D Dank je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan