prefilled email

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, het is mogelijk om een email te 'prefillen' met subject en iets in de body

bijvoorbeeld zo:
Code:
<a href="mailto:youremailaddress@isp.net?subject=Your Subject Line goes here&body=This is the text that will appear in the body of the message."></a>

maar ik zou dingen onder elkaar willen in de body
zoiets:
naam
adres
vakantiebestemming

ik noem maar wat

maar html, bijvoorbeeld <br> werkt niet in de parameters

hoe pak je dat aan?

Hoi jeel2008,
Je weet dat dit alleen maar werkt voor mensen die een e-mail programma als Outlook of Thunderbird geïnstalleerd hebben? :rolleyes:
Dit script opent nl. het standaard e-mail programma van de bezoeker.
Als je met gmail, hotmail of een ander buitengaats mailprogramma werkt, is er (meestal) geen standaard e-mail programma op de kast *), en moet de bezoeker zelf zijn/haar account openen bij gmail enz. om aan de slag te kunnen. Maar daarin wordt dan niet het mooie NAW-rijtje geïmporteerd, en ook het onderwerp e.d. moet men zelf invullen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

email

hallo csshunter,
nee, dat wist ik niet...
hmmm, en er is geen oplossing voor, om dat ook in gmail etc te laten verschijnen?

Nop, niet dat ik weet. :confused:
  • Dan zou een webpagina kunnen ingrijpen in een webpagina van een ander domein (in mail.google.com enz. waarin gmail bediend wordt); en om veiligheidsredenen lukt dat van geen kanten. (als de bezoeker dat niet expliciet heeft toegestaan)
[edit]Zie volgende post![/edit]

Wat wel zou kunnen: een (mooi vooringevuld) php mail-formulier op de site opnemen, waarmee men ook een kopie aan zichzelf kan sturen. Dan krijg jij alle gegevens, en de invuller heeft ze ook in zijn mailbox: waar die mailbox ook zit (binnengaats of buitengaats).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Nop, niet dat ik weet. :confused:
  • Dan zou een webpagina kunnen ingrijpen in een webpagina van een ander domein (in mail.google.com enz. waarin gmail bediend wordt); en om veiligheidsredenen lukt dat van geen kanten.
Op zich kan dat wel, maar het is afhankelijk van de instellingen van de gebruiker, als ik bijvoorbeeld (met Opera) op deze link klik dan wordt die keurig in Gmail geopend met alles ingevuld. Maar, omdat het van de gebruiker afhankelijk is kun je er inderdaad niet op vertrouwen dat het bij iedereen zal werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan