Opgelost Preinstall windows 11

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik maak niet alleen USB stick mee, ik gebruik de gemaakte ISO tevens om Windows in VMware te istalleren.

Ik heb werkelijk waar nog nooit een officiële ISO hoeven aan te passen voor gebruik in VMware. Als je een officiële Windows ISO 1:1 op een DVD zou bakken, dan is het ding ook gewoon bruikbaar.

Voor gebruik op een USB stick zijn wel aanvullende stappen nodig.

Het gaat helemaal niet over VMware, gaat over een ISO die bootable zou moeten zijn en dat is onmogelijk....

Gaf al een link hoe VMware ermee omgaat maar die vooral NIET lezen en lekker eigenwijs blijven doen.

In het artikel staat dus precies wat ik ook al zeg. Je hoeft niks aan de ISO te doen als die al bootable is (bijv. een Windows ISO file).

We raken wel een beetje off-topic, want TS wil eigenlijk de andere kant op.
1) Gebruik backup software die ook een bootable ISO kan maken voor herstel. Bijv. Veeam Free kan dit. Windows 10 en 11 zijn meestal wel in staat om de juiste drivers te vinden en gewoon op te starten. Kan een paar reboots nodig hebben, maar dan werkt het ook wel.

Een ISO is een diskimage en kan als zodanig bootable zijn. Bak je die 1:1 op een DVD dan is die ook bootable. De enige reden dat je nog iets moet doen als je een ISO naar een disk of USB kopieert, is dat bij de kopieeractie de informatie in de bootsector verloren gaat (want onzichtbaar voor het bestandssysteem). Die moet je dus op met een externe tool nog even toevoegen.

@Lange Pier . Laten we het er maar op houden dat we het op dit punt niet eens gaan worden. Mijn 20+ jaar ervaring als systeembeheerder en de bevestiging van mijn ervaring in het door jou aangehaalde artikel gaan je blijkbaar niet overtuigen.

@Lange Pier . Beetje jammer van je laatste opmerking, maar desondanks als je een keer een live demo wilt zien van hetgeen ik beweer dan ben je van harte welkom.

Man man man, werk al 35 jaar met computers en probeer het voor jezelf maar uit want een ISO zelf kun je niet booten, alleen via tools.
Familie van je?

Een ISO kan wel degelijk bootable zijn, alleen moet er een bootsector aanwezig zijn waarin een image van een bootdisk zoals in het oude DOS geschreven wordt. Die boot-image is dan uiteraard wel recenter materiaal dan DOS. Bijvoorbeeld een Windows-PE of sysLinux boot record.
De installatie DVD's van Microsoft en Linux zijn allemaal bootable, anders zou je geen installatie kunnen starten vanop de DVD, enkel vanuit een actief OS op de PC van waaruit je dan de setup start. En dat is nogal onhandig, vooral als er nog geen OS op de PC staat...

mensen ik kom morgen erop terug. Was iets tussen gekomen dat ik een tijdje er niet was.

Mensen ik wil gewoon een bootable windows die je b.v. op een dvd brand of op een usb stick zet. Als ik dan windows op mijn laptop/computer opnieuw installeer dan wil ik hebben dat letterlijk alles kant en klaar op mijn laptop/computer staan geinstalleerd.

Windows, videoplayer enzo enzo met alle instellingen hoe ik het wil hebben. Het is mij nog niet gelukt met eerder genoemde tips. Nog meer ideeën?

Vrees dat dit niet kan, wel een image maken met bv AOMEI en die ergens opslaan. Met AOMEI bootable usb-stick maken.
Als je wilt her-installeren, bootable usb-stick gebruiken om image terug te zetten.

Tja, er komt weinig binnen.....of een image of een verse install, meer opties zijn er niet.

Iedereen toch bedankt! Het is helaas niet anders dan ik het later moet installeren. Ik sluit mijn vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan