preloading images

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, ik ben met een site bezig met nogal wat images.
ik merk dat het lang duurt voor een pagina met zo'n gallery erop geladen is.
kun je joomla op een of andere manier vertellen dat ie bij het laden van de indexpagina ook al de images moet laden van de site?

ik heb iets gelezen over de <HEAD> , maar ik heb nooit begrepen hoe dat zit in joomla.
waar kan ik de head veranderen/aanpassen zoals ik dat doe in een gewone html pagina?

Laatst bewerkt:
Hi,

er is geen enkel bezwaar om dat te doen via de administratorkant.

Ga naar extensies->templatebeheer. Kies de template en ga die wijzigen in de keuze "bewerk html" waar je de nodige javascripts in kan plaatsen in de <HEAD>. Het bestand waar het om gaat is index.php

preload

oke, bedankt, nu zie ik die head eindelijk eens...

maar, als je een website bezoekt, beginnen dan de plaatjes van alle paginas al te loaden, of alleen van de pagina die je bezoekt?
ik neem aan het laatste.
hoe zeg je nu : " laad tijdens het bezoek van pagina1 reeds alle plaatjes voor de site ( en zie maar hoe ver je komt )"

... voor zover ik me herinner moet je in het Javascript de namen opnemen van de plaatjes die je wilt pre-loaden.

Op deze site staat vast wel ergens een voorbeeld of anders hier

Maar bedenk wel dat als je veel plaatjes gaat preloaden (ook degene die misschien niet gebruikt gaan worden) de opstarttijd van de site weer een probleem wordt. Volledig geautomatiseerd moet je aan de server-kant een script hebben die de directorylist doorgeeft en daarmee een javascriptje in jouw index.php doorgeeft. Misschien kun je daarvoor ook wel de templateDetails.xml uitlezen met een script omdat, als je netjes werkt, je bestanden daar ook al genoemd worden.

Met de huidige snelheden zal bij niet al te grote plaatjes het pre-loaden niet eens meer nodig zijn.

Onder het motto "alle beetjes helpen": er zitten in twee CSS background images in die niet bestaan (http://www.vlinderkas.com/templates/vlinderkas13/images/rssicon.png in template.css, en http://www.vlinderkas.com/templates/system/images/j_button2_right.png in general.css).

Als een browser een plaatje niet meteen kan vinden, onderneemt ie een aantal pogingen om het nog eens te proberen (want wie weet is er onderweg een data-pakketje beschadigd). Na een aantal opvragingen ("http-requests", d.w.z. uploads van de bezoekers-pc naar de server, die altijd een stuk langzamer gaan dan de downloads!) geeft de browser het op, en gaat verder met z'n werk. Het aantal gelijktijdige verbindingen is beperkt, dus wachten op een niet bestaand plaatje kan file veroorzaken voor andere plaatjes!
Dus ofwel deze 2 plaatjes uit de css wippen als ze gemist kunnen worden, of ze opsnorren en uploaden naar de server. Zal helpen (hoeveel weet ik niet, maar altijd iets).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

plaatjes

hallo css hunter, wat mij betreft ben je een soort hans klok van de computer.
ook ivm met je antwoord op de jce vraag verderop op dit forum.
waar je al die kennis vandaan haalt is me een raadsel.

ik ga even kijken wat je bedoelt, maar wederom dank, ook city guy uiteraard

waar je al die kennis vandaan haalt is me een raadsel.
Met dank aan meneer Google: gratis en voor niets van internet.
Plus: veel testen, veel experimenteren, en ... héél veel fouten maken. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan