Prepaid mobiel internet, wat is een goede aanbieding? (laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joept

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
931
Hoi,

Ik wil soms in Nederland gebruik maken van mobiel internet, een prepaid abonnement lijkt mij dan ook voor mij de beste oplossing. Ik ben niet van plan veel gebruik te maken van het mobiele internet 1 of 3 keer per maand.

Nou heb ik een leuke aanbieding gezien bij de Aldi supermarkt (Denk ik). Je kan voor 24 uur internetten voor €2,00 je moet dan nog wel een USB modem kopen voor €48,00 (dacht ik, kan iets duurder zijn).
Helaas is er nog geen Nederlandse site, maar in Duitsland bestaat de dienst al langer zie:
http://www.aldi-nord.de/aldi_aldi_talk_95.html (even naar beneden scrollen)

Is dit interessant? Of zeggen jullie niet doen? Of hebben jullie een goedkopere oplossing? Graag hoor ik het van jullie.
Kortom: Wat is een goede oplossing voor mij, voor mobiel internet op mijn laptop?


Joep
 
Laatst bewerkt:
Aldi Nederland, bied tegenwoordig ook mobiel internet aan, bevalt mij erg goed.
 
Ja ik heb gekozen voor www.medionmobile.nl van de Aldi.
Werkt perfect, en vrij goedkoop, en het maakt gebruik van het beste netwerk van Nederland KPN. Dus wat wil je nog meer.:D

Prettige kerstdagen en een goed 2011 toegewenst.
 
Aha cool! En wat vind je van de snelheid? Zie op die website dat Aldi Prepaid internet deze snelheden haalt:

384 KBPS download / 128 KBPS upload

Maar is dat niet te langzaam? Of gebruik je het vooral voor mail/surfen?

Goede kerst!
 
Vooral Maail en surfen, niks mis mee. Je moet soms iets meer geduld hebben, maar alles werkt perfect.


Joep
 
Weet iemand hier of prepaid mobiel internet van de Aldi ook geschikt is voor je laptop of tablet? In de FAQ (kijk bij mobiel prepaid internet) lijkt het alleen voor smartphones. Zo moet je ook activeren per sms... Wie weet hier meer van?
 
Mobiel internet van de Aldi (Medionmobile) is prima geschikt voor je laptop en/of mobiel.
Wel is het belangrijk dat je de juiste instellingen aanzet in je laptop / mobiel. Anders werkt het natuurlijk niet.

Instellingen mobiel:
De instellingen voor je mobiel kan je makkelijk aanvragen door middel van een sms, verstuur de volgende tekst: <Ja> naar: 1300 om de juiste instellingen te ontvangen.

Instellingen laptop:
Deze instellingen hangen af, van welk USB modem je gebruikt om verbinding te maken met internet. Deze instellingen kan je makkelijk opzoeken bij:
https://mobielbeheer.kpn.com/kpn_sca_hi/html/kpn_login.jsp
Zorg er wel voor dat je, Sim Kaart alvast in je USB modem hebt gedaan, zodra je het formulier hebt ingevuld krijg je een SMS, installeer het vervolgens, en je bent klaar om te internetten.

Mocht jouw USB modem er niet bij staan, als je wil kan ik de instellingen zo doorgeven!!! Die van mij stond er in 1e instantie ook niet bij, maar toen ik gewoon de juiste instellingen uit mijn mobiel overnam naar mijn USB modem, werkte alles perfect!! :)


Joep
 
Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk is Aldi Mobiel internet bedoeld voor Smartphones, maar Aldi Mobiel internet kan ook makkelijk via je USB Modem (of dongel) gebruikt worden op je laptop?
 
Klopt helemaal wat je zegt, maar je moet natuurlijk dan wel een sim-lock vrije USB modem hebben.
Ik heb hem gekocht bij de Phone House daar kan je er een USB modem kopen die sim-lock vrij is.


Joep
 
Instellingen USB stick

Hoi Joep, Ik heb een webstick gekocht bij de Duitse Aldi: een S4102. Wanneer ik daar een prepaid kaart van de Nederlandse Aldi in steek wordt dit herkend door mijn Asus L400 en ik kan zelfs sms jes versturen. On line gaan lukt echter niet wegens onjuiste instellingen. Navraag bij de helpdesk levert als antwoord dat dit net kan omdat die dienst alleen voor GSM's zou zijn. Nu lees ik hier dat het een kwestie is van de juiste instellingen, klopt dat en zo ja kan jij me die instellingen bezorgen aub
Alvast dedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@joppepee:Welkom op Helpmij...

Normaal gesproken is het niet wenselijk(lees toegestaan)om op oude topics te reageren.
Maar ik geef Joep(vandaag nog online geweest) even de kans om te reageren en anders gaat hier een slotje op en mag jezelf in de juiste sectie een vraag stellen.
Wel heb ik je email-adres verwijderd.Helpen doen we via het forum

Mvg,
Frank Wannet
Moderator sectie Hardware.
 
Laatst bewerkt:
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan