presario C061

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
heb hier laptop presario c061 die wel start,lichtje van voeding enzo brandt,maar doet voor de rest niks.geen geluid,geen beeld,gewoon niks.
iemand een idee waar ik moet beginnen zoeken?draait op w7.
bedankt alvast voor alle hulp.

Hallo

Probeer eens om deze laptop op te starten met de batterijpack verwijdert.

Dus enkel op netadaptor.

Laad deze laptop de batterij nog op ???? (indikatieled ???)

Peter

presario

battery laad op.geen enkel probleem.na opstarten pinken er twee lichtjes.
1 ter hoogte van shift lock e, 1 ter hoogte van end en pause.
voor de rest gebeurt er niks
starten zonder battery haalt niks uit.

Hallo

Met dit specifieke model heb ik geen enkele ervaring.

Zal wel niet veel afwijken van de CQ 61 of zijn grotere broer de CQ 71.

Beide modellen hebben last van stofophoping aan de onderzijde van de laptop.

Het hoeft niet vermeld dat dit aan de binnenzijde v/d heatpipe radiator en de fan ook gebeurt.

Deze zo nu en dan eens stofvrij maken , laat de interne temperatuur al snel +/- 10°C dalen.

Hoe ik dit doe staat hier vermeld:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Je vermeld geen ouderdom van deze laptop , ook niet of deze ooit al eens zuiver/stofvrij is gemaakt.

Er wordt ook geen melding gemaakt , dat de c.p.u. cooler (fan) permanent hoge r.p.m. maakte toen deze laptop nog leefde. (symptomen oververhitting)

Defekt ram geheugen , of een defekte c.p.u. leverd ook deze symptomen.

Mocht deze laptop langdurig oververhit zijn geweest , dan is een "defekte" losgekomen g.p.u/motherboard chipset ook een mogelijkheid.

Peter

presario

laptop is ongeveer 5 jaar oud.is helemaal stofvrij gemaakt.cooler werkt perfekt en draait normaal.vrees probleem met video.op extern scherm ook geen beeld.alle test al gedaan die hp opgeeft zonder resultaat.harde reset,test van geheugen in andere laptop,test harde schijf.alles perfekt i, orde.zal wel ander moederbord worden zeker?

Hallo

".zal wel ander moederbord worden zeker? " ----> ziet er inderdaad zo naar uit , of ....

Je zou iemand moeten kennen die ervaring heeft met het "reflowen" van motherboard chipsets.

Fifty fifty kans dat dit lukt , indien ze de g.p.u. niet met al te veel enthousiasme hebben gelijmd op het motherboard....

Laat dit zeker doen door iemand die dit reeds eerder heeft gedaan (ervaring)

Je kunt dit slechts 1 maal korrekt doen , gebruik reflow liquid , etc ..... , iemand die ervaring heeft , zal wel weten wat ik bedoel.

Voor een nieuw (2e hands) motherboard kun je ook eens rondsnuffelen op e-bay.

Veel kans dat je een beschadigd toestel vindt (defekt display, etc .... ) met een nog werkend motherboard.

Deze "transplanteren" is niet onoverkomelijk , en er is genoeg uitleg te vinden op het www.

Wacht uiteraard eventuele verdere antwoorden af , misschien zie ik iets over het hoofd.

Het is nog steeds evidenter om een defekt op te sporen met het toestel bij de hand.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan