Presario C700 start niet meer op:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterkimi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Hallo,

Ik heb een presario c700 gekocht in 2009. Ik heb zowiezo heel vaak dat hij oververhit raakt en dat hij dan plotseling uitvalt. Maar vanmorgen zat ik uitzending gemist te kijken en toen viel hij weer ineens uit.

Dit keer kan ik hem ook niet meer aan krijgen, dus ik weet niet wat ik moet doen. Als ik op het aan-knopje druk, gaat alleen het batterijknopje even knipperen maar voor de rest doet hij helemaal niks meer.

Iemand een idee ?

Als een laptop onverwachts uitvalt is het vaak oververhitting. Als een processor te warm wordt schakelt ie zich zelf automatisch uit, vandaar. Bij een laptop wordt dat meestal veroorzaakt door vuil/stof in de ventilatieopeningen.
Dus de ventilatieopeningen doorblazen. Raadpleeg de handleiding hoe dat het beste kan. Vaak moet daarvoor een afdekplaatje in de achterkant opengeschroefd worden. Het doorblazen gaat het best met een spuitbus met samengeperste lucht. Dit is in bijna elke PC-winkel te koop.

Maar dat verklaart nog niet waarom de laptop helemaal niet meer wil starten, want dan is ie nog koud. Probeer eens de batterij er uit en op netstroom te starten.

Laatst bewerkt:
Hallo
Iemand een idee ?

Het te lang te warm (heet) werken met deze laptop heeft vermoedelijk de soldeerverbindingen v/d motherboard chipset doen smelten , waardoor deze nu niet meer wil opstarten.

De thermisch geleidende pasta zal ook zo goed als zeker zijn versteend , waardoor zijn geleidende werking zo goed als 0 (nul) is.

Het zo nu en dan eens stofvrij maken had dit kunnen voorkomen.

Hoe je dit doet, heb ik hier reeds ettlijke malen aangehaald.

In dit geval zal stofvrij maken niet meer helpen.

Een eventuele reflow v/d chipset is de laatste resterende mogelijkheid.

Of deze interventie/herstelling dan ook definitief zal zijn ....????

Zeker gezien het feit dat je dit blijkbaar al heeel lang hebt laten aanslepen.

Ik heb zowiezo heel vaak dat hij oververhit raakt en dat hij dan plotseling uitvalt. Maar vanmorgen zat ik uitzending gemist te kijken en to

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan