Presentatie oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

Vraagje: Alhier wil men graag een presentatiebord bij de ingang hebben die een webpagina toont met wat nieuws ed zaken. Nu is het 'bord' gewoon een 21" widescreen die op een PC is aangekoppelt. En daar zit hem het probleem. De PC is een full functioning workstation. De baas vind het nogal zonde om een heel workstation kwijt te raken voor een presentatiescherm.

Wat zijn de mogelijkheden/opties hiervoor? Als tweede scherm op een bestaande PC is geen optie daar de PC's geen 2 VGA aansluitingen hebben (DELL Optiplexjes). Videokaart inbouwen is geen optie, DELL biedt geen mogelijkheid.
Een oude brakke PC neerzetten is geen optie daar de webpagina van een moderne CPU 50% trekt (vanwege een Java-applet) en een oude PC dit dus niet gaat trekken.

Enige suggesties :)? (ben bang van niet eigenlijk)

Laatst bewerkt:
Tsja, dat wordt de baas voor een keuze stellen, of een workstation er aan op offeren of geen infomatie/presentatie paneel. Bovendien al zou je een goede PCI videokaart in de Optiplex bouwen, met 50% cpu belasting is het werkstation toch nauwelijks nog bruikbaar.

Het zou gaan om een licht programma, tekstverwerken en printen. Maar.. Het is een matrixprinter en volgens mij vragen die ook CPU.
Nouja, wat jij zegt is eigenlijk precies wat ik dacht, is niet zoveel aan te doen.

Thanks!
socketpc.jpg
(ruimtebesparende oplossing :-))

Je kan er natuurlijk ook nog een thin cliënt tegenaan gooien, daar draaien de alle interne informatieschermen bij de NS ook op

Daar zat ik dus ook aan te denken :). <strike>En er is een 2003 Terminal aanwezig op het netwerk.</strike> nevermind. Ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn, thanks.

En anders is het een WS :-).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan