Presenteren van verzamelde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
115
In Word heb ik middels VBA een document gemaakt waarmee ik de gebruiker ondervraag (zie bijlage). Dit gebeurt door het invullen door gebruiker van door mij gemaakte formulieren. Ik maak daarvoor gebruik van TextBox en Checkbox.
Aan het eind van de ondervraging wil ik graag (door gebruik van een button) automatisch een wordformulier fabriceren bestaande uit tekst en daarin gevoegd de opgevraagde gegevens….

Nu mijn beginners vraag….. hoe maak ik zo’n presentatie?
Liefst zou ik een sjabloon maken waarin de variabelen worden tussengevoegd, zoiets als:


U heeft aan gegeven dat u woonachtig bent in TextBox5 en dat uw achternaam TextBox1 is.
Bevindingen:
Is er sprake van een verhoogd risicoprofiel? Checkbox1 Checkbox2

etc..


Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?
Alvast bedankt en let aub niet al te veel op de krakkemikkerige manier van programmeren… het zijn mijn eerste wankele treden op dit mooie gebied.

Manke
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.doc
    82 KB · Weergaven: 24
In je module <Module1> definieer je in de Algemene sectie eerst een aantal variabelen die je wilt gebruiken, op deze manier:

Public sTextBox1 As String
Public sTextBox2 As String

Op je invulformulier moet je deze variabelen vullen, nadat ze zijn ingevuld:

Private Sub TextBox1_AfterUpdate()
sTextBox1 = Me.TextBox1
End Sub

Private Sub TextBox2_AfterUpdate()
sTextBox2 = Me.TextBox2
End Sub

Daarna kun je op het formulier dat je als samenvatting gebruikt, de variabelen weer oproepen:

Private Sub UserForm_Initialize()
Me.TextBox1 = sTextBox1
Me.TextBox2 = sTextBox2
End Sub

Overigens mag ik je van harte aanbevelen voordat je dit alles in werking zet, om eerst de veldnamen, variabelenamen en textbox namen herkenbare namen te geven, want je weet straks echt niet meer in je code wat TextBox 8 voorstelt....
 
Hoi Octafish,

Ik ben er mee bezig geweest (zie bijgevoegd bestand)... en nogmaals, ik ben een beginneling en probeer uit boeken, het internet een goed werkende VBA code te fabriceren... dus.. sorry als een en ander een beetje lomp overkomt.:eek:

Maar ik krijg nog geen rapportje... Kan jij me nog een hint geven hoe ik de gegevens op formulier Userform3 krijg?

Alvast bedankt.
Manke
PS in mn definitieve werk zal ik idd passende namen verzinnen hoor voor de textblocs enzo. Bedankt voor de tip
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.doc
    98,5 KB · Weergaven: 22
Je had een paar kleine foutjes gemaakt, waardoor het niet werkte. Die heb ik in het voorbeeld verbeterd.
Zie ook de bijbehorende plaatjes.

Module1:
Variabelen die je overal wilt kunnen gebruiken, moeten als Public worden gedeclareerd in het Algemene deel van het codescherm. Deze selecteer je met de linker keuzelijst.

Tekstvak:
Als je code maakt op een tekstvak, door er op te dubbelklikken, kom je in de verkeerde opdrachtroutine terecht. Via de rechter keuzelijst kun je de juiste actie kiezen.

Formulier:
Zie vorige opmerking; door te dubbelklikken op het formulier, krijg je de verkeerde actie-instelling. Gebruik ook weer de keuzelijst om de goede te selecteren.
Succes er mee!
 

Bijlagen

  • Sectie Algemeen.jpg
    Sectie Algemeen.jpg
    16,8 KB · Weergaven: 29
  • Textbox_After Update.jpg
    Textbox_After Update.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 29
  • Userform_Initialize.jpg
    Userform_Initialize.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 38
  • Voorbeeld.doc
    76 KB · Weergaven: 28
Hoi OctaFish,

Allereerst enorm bedankt voor het meedenken en vooral voor de geduldige uitleg. Inmiddels ben ik er al weer druk mee in de weer en je hebt me echt op het goede spoor gezet.

Waar ik nog wel een vraagje over had is het volgende.
Ik ben zelf meer een Excel man. In Excel bestaat de functie Tekst.samenvoegen(). Hiermee kan je een cel vullen met stukjes tekst aangevuld met inhoud van variabelen.

Nu weer terug naar Word.
Middels de jouw intussen wel bekende formulieren heb ik mn variabelen gevuld met gegevens ingevoerd door de gebruiker. Deze variabelen wil ik geplaatst hebben in Word-sjabloon. Dit is een Wordbestand met ruimte voor de waarden van de variabelen...

Heel graag zou ik dat nadat de gebruiker de gegevens heeft ingevoerd en op de knop <verder> is geklikt dat automatisch deze standaard sjabloon gevuld wordt met de door de gebruikers ingevoerde gegevens.
Dus ergens is opgegeven door de gebruiker dat zijn voornaam “Piet” is en zijn achternaam “Jansen” en dat zijn geboortedatum 15 april 1944 is. Nadat alle invoervelden gebruikt zijn en op de knop <verder> is gedrukt, moet automatisch een sjabloon opstarten. Dit sjabloon ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

Beste TextBox2,

Wij hebben van u doorgegeven dat uw achternaam TextBox1 is. Omdat u op TextBox3 bent geboren komt u niet meer in aanmerking voor een aanvulling bla bla bla

De aktie moet dus worden dat in Word aan de hand van het bestaande sjabloon een nieuw Wordbestand wordt gecreëerd waarin de variabelen worden gevuld met de opgegeven waarden. In dit geval:

Beste Piet,

Wij hebben van u doorgegeven dat uw achternaam Jansen is. Omdat u op 15 april 1944 bent geboren komt u niet meer in aanmerking voor een aanvulling bla bla bla

Zou dit kunnen??
Ik hoop dat je nog een keertje met me mee wil denken.

Hartelijke groet

Manke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan