• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Presentielijsten uit deelnemerslijst genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klijhoofd

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
39
Hallo,

Ongetwijfeld is dit onderwerp aan bod geweest, maar ik kan het niet terugvinden.

Gegevens die ik in Excel heb (geexporteerd vanuit Outlook):

Kolom 1: datum waarop de deelnemer wil meedoen
Kolom 2: Naam van de deelnemer

Wat wil ik:

Ik heb 3 presentielijsten gemaakt (in Excel per training aparte presentielijst). Nu wil ik dmv een formule (oid) dat de namen van de deelnemers in de juiste presentielijst komen te staan.

In de bijlage een voorbeeldje wat ik wil. Ik heb in de presentielijsten de namen handmatig geplaatst.
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 188
Helemaal TOP!

Dit is exact waar ik naar op zoek was.

Ik heb er alleen nog wel een vraag over. Wat is de invloed van de { } tekens die in de formule staan? Deze zijn namelijk niet te kopieren... en ze verdwijnen wanneer ik een gegevensbereik wil aanpassen. Ik heb het voor nu opgelost door cellen in te voegen in het deelnemersblad, dus ik kan verder met wat ik nodig heb, maar toch broeit bij mij de vraag uit interesse.
 
Het gaat hierbij om matrix-formules. Die moeten afgesloten worden met Ctrl+Shift+Enter. Daarna verschijnen automatisch de accolades.
 
Excel heeft hiervoor een ingebouwde functie mbv een draaitabel:
- maak eerst van je gegevens een excel tabel (Invoegen > Tabel)
- maak obv die tabel een draaitabel met Datum als Rapportfilter en Naam als Rijlabel.
- klik in de draaitabel > Hulpmiddelen > Draaitabel Opties (menu) > Rapportfilterpagina's weergeven > OK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan