Presscott underclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Ik wil mijn Pentium 4 "Presscott" 3,4GHZ HyperTreading graag underclocken, omdat hij echt veel te warm wordt, ik weet dat deze type cores heel heet kunnen worden, maar dit is echt niet meer normaal!
2lvefb4.jpg

Weet iemand hoe ik hem tijdelijk kan underclocken, ik wil er namelijk een nieuwe koeler op laten plaatsen, maar daar heb ik momenteel geen geld voor dus moet ik nog voor sparen.

Heb je het koelblok van de processor al schoongemaakt?

warm wel ja maar volgen mij is dat redelijk normaal.
ga er ff van uit dat het een socket 775 is

EDIT:zie verder vervolg topic

Laatst bewerkt:
Underclocken kan gewoon d.m.v. het verlagen van de FSB in de bios.

Is het een Socket 775, dan heb je al voor zo'n 18,- euro een prima Arctic Cooling Freezer Pro 7, die koelt als de beste!

Ja, het is een socket 775, en ik zal zometeen even naar het koelblok gaan kijken.
Dan moet ik toch gewoon het ventilatortje er even afschroeven, en dan het stof weghalen?
Want ik heb geen koelpasta ofzo, dus het koelblok zelf kan ik er niet afhalen.

Ja, het is een socket 775, en ik zal zometeen even naar het koelblok gaan kijken.
Dan moet ik toch gewoon het ventilatortje er even afschroeven, en dan het stof weghalen?
Want ik heb geen koelpasta ofzo, dus het koelblok zelf kan ik er niet afhalen.

Yep!

Ik heb het ventilatortje er net afgehad, en er zat over het hele koelblok een laag stof van wel 5mm dik!:eek: Meteen ook ff de rest afgezogen, want het was een stofnest...
Maargoed, nu is hij weer 60 graden toen ik hem net had opgestart, dus dat lijkt me al weer een stuk beter. En het is net of hij nu stiller is geworden:) Maar zal ik hem met zo'n Artic koeler nog stiller en koeler kunnen maken?

EDIT: En als ik dus de FSB in de BIOS verlaag loopt hij langzamer, kan dat zonder gevaar?

Laatst bewerkt:
850 rpm, Is dat niet wat langzaam voor een zwaar overgeklokte processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan