Prestashop: CSV bestand importeren naar meerdere "lagen" categoriën.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hallo forumleden,

In mijn prestashop webwinkel krijg ik het niet voor elkaar om de artikelen direct te importeren in de categorieën waar ze thuis horen.
Ik krijg de inhoud van de kolom categorie b.v. als volgt aangeleverd:
categorie > subcategorie1 > subcategorie2

Wat er gebeurd is dat "subcategorie2" niet in subcategorie1 staat die weer in categorie staat, maar in de root.

N.b: Uiteraard heb ik de scheidingstekens voor de csv goed aangegeven (","en ">")

Zal wel heel simpel zijn als je snapt hoe prestashop het wil hebben . . .
Wie weet raad ?

Waarschijnlijk zul je dit in twee stappen moeten oplossen. Prestashop kent slechts 1 tabel voor categorien (ps_category). Elke categorie heeft een uniek nummer (ID) en een verwijzing naar een parent_id. Namen van de categorieën vindt je in ps_category_lang.

Je zult dus het category_id van subcategorie2 in de ps_category tabel moeten opzoeken. Dit nummer neem je mee in je csv bestand voor je juiste vertaalslag naar Prestashop. Categorie en subcategorie1 heb je dus in het geheel niet nodig.

Ok helder, maar even voor de toekomst . . . .
Een van mijn groothandels heeft een xml-feed die ik moet converteren naar csv.
Weet jij een goede xml-import module die dan ook (zoals het ook word aangeleverd) met sub/sub/sub/sub categorieën werkt ?

Is DIT b.v. iets ?

Thanks

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd geen idee. Bij twijfel of specifieke vragen neem ik altijd even contact op met de leverancier van de module. Die weet tenslotte het beste wat wel en niet kan.

Laat even weten of het kan. Het antwoord kan ik op termijn ook goed gebruiken.

Heb nog geen eenduidig antwoord gekregen daar hij mijn vraag niet helemaal begreep.
Heb de module toch maar aangeschaft en het lijkt me een toffe oplossing.
Alleen, heb jij hier kaas van gegeten ? (RogerS)

Je kunt via een XSLT (die in de module zit) matchen met je eigen feed.
Maar uuuhhhhh ???? . . . . . .

Manual vind je HIER

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Update:
Heb hem gevraagd of hij me hiermee wilde helpen.
Hij wil mij een module verkopen (programmeren) waarmee in één keer categoriën en artikelen kan importeren.
Heb hem gevraagd wat dat dan zou moeten gaan schuiven en of dat dan ook nog flexibel is (artikelen/categorien of andere groothandel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan