Prestatie beperking laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Prestatiebeperking laptop

Hi!

Als mijn laptop op accu loopt, draait de CPU op 400 Mhz. Op netstroom is het 2100 Mhz. Maar dit beiden continu. Op XP wisselde dit af afhankelijk van de belasting van de CPU. XP regelde dit zelf al, maar ik had een tooltje (Notebook Hardware Control) om dit wat te finetunen.
Helaas: op Vista is het of-of.. Echter: ik kan bij energiebeheer geen schema vinden om de CPU snelheid in te stellen, of het liefst variabel te laten zijn. Ondanks dat NBHWC geschikt is voor Vista 32 bits lijkt de pc dit te negeren. Of ik nu kies voor optimized battery tijdens netstroom of optimized performance tijdens accu, hij blijft zn standaard waarden aanhouden.

Je begrijpt dat tijdens het werken op accu de PC ook niet even bij kan trekken mocht dit nodig zijn. Prettig voor de accu, minder voor de werk ervaring.

Iemand al tegen dit probleem gebotst?

(PS: Het is een AMD Athlon XP-M. Toen ik het dashboard wilde installeren kreeg ik de melding dat Vista niet werd ondersteund).
 
Laatst bewerkt:
Kleine update: Ondanks dat ik de nieuwste versie van NBHWC heb lijkt deze sowieso niet helemaal goed te werken. Zo loopt het percentage van de batterij niet altijd even goed terug en niet altijd synchroon met de meter van Vista.
Toch zou je zeggen dat er automatisch geklokt moet worden.
Just to be sure: In de BIOS is deze optie nog wél geactiveerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan