Prestaties bij 2de videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik heb een Gigabyte GA-8I915P Dual Graphics Moederbord (http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=1879#ov)
Met twee PCIe sloten voor eventuele graphische kaarten. Ik gebruikt momenteel 1 slot voor een ATI Radeon X300 met 256Mb Vram.
Nu was mijn vraag: Als ik er een tweede graphishe kaart bijsteek. Gaat dat dan iets doen aan de graphische prestaties. Of is dat enkel
handig als je 2 beeldschermen gebruikt. Ik gebruik maar 1 scherm. Dus voor twee schermen moet ik het niet doen, maar als het iets helpt
aan prestaties dan is dat altijd mooi meegenomen (omdat ik toch nog een kaart heb liggen)...

Dan de tweede vraag houd daarmee verband. Ik weet dat er programma's bestaan die je GPU mee gebruiken als rekenkracht. Maar kent er iemand
zo een programma waarmee je dan ook kan selecteren welke kaart daarvoor word gebruikt (of toch niet alle twee)?

Gr,
Maxim

dit verbeterd de grafische prestaties ook met ongeveer 80 procent, maar het werkt wel het beste als je twee dezelfde kaarten hebt anders werken allebei de kaarten op de snelheid van de langzaamste kaart.

ok bedankt ;) Dus qua snelheid zal het sneller zijn.
Maar stel dat kaart 1 en 2 allebei 256 mb aan video geheugen, word dit dan 512mb?
en kan dit dan ook met een ATI en een Nvidea kaart tesamen?

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
nee,

Sli / cros past zich aan aan de zwakste kaart.
Geheugen wordt niet opgeteld. Dus als je bv een 256MB kaart hebt en een 512MB dan is je totaal videogeheugen gewoon 256Mb
van de "mindere" kaart

Ter aanvulling:best toch nog eventjes wat opzoekwerk verrichten,die X300 is stokoud,en is mogelijk niet eens crossfire compatibel en zeker niet met een ander type kaart.
Voor zover ik weet,begint de crossfire compatibiliteit tussen 2 verschillende ATI kaarttypes pas vanaf de HD 2XXX release....

je bent veel beter uit als je een nieuwe videokaart koopt een simpele hd6000 kaart is al veel sneller

en tussen ati en nvidia kun je geen crossfire x of sli want die kunnen niet met elkaar samenwerken.
dus je kunt geen ati combineren met nvidia.

ok :( Dan heeft het dus geen nut om er een bij te steken :)
Bedankt voor de informatie!

gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan