Prestaties X85- pro verbeteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JB86

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2005
Sinds kort speel ik fifa 07, ik heb alleen 1 probleem tijdens het spelen. Om de halve minuut ofzo staat het beeld echt een halve seconde stil en daarna gaat deze gewoon vloeiend verder. Naarmate ik langer speel wordt de tijd ertussen steeds korter, wat erg irritant is.
Op een oudere PC loopt dit spel echter wel vloeiend waar het detail gemiddeld staat en de resolutie op 1024 x 768 x 32. Zelf speel ik alles hetzelfde allen dan op hoog detail. Mijn pc is wel 2 jaar jonger, dus verwacht ik dat hij dit gewoon aan zou moeten kunnen.
Dit probleem heb ik ook met andere spellen gehad, maar dit keer werd het me te gek.

System specs:
Asus X850 pro (standaard 60 graden, na gamen 80)
1024 mb ram
AMD Athlon64 3500+ (standaard 40 graden, na gamen 45 tot 50)
2 x 120 mm fans (1 in, 1 out)

Zou dit probleem kunnen worden verholpen door de video-kaart fan te vervangen waardoor de temps wat afnemen? En welke fans raden jullie aan? Of kan er nog iets anders zijn dat dit probleem veroorzaakt?

Laatst bewerkt:
ik vind wel dat jou video kaart belagelijk heet woord na even gamen,
hier kom deze totaal niet boven de 50 graaden inmiddels is het een nivida 7950 x2

60 graden vind ik al warm voor een videokaart laat staan 80:S is de fan wel schoon??

ik haal met FEAR nog niet eens de 60 graden met gamen en k heb een X850 XT vergelijk baar met de jouwe dus... maak eerst dus ff de fan schoon... en de hele kast stof vrij..
maar ik heb een ander probleem met fifa:P hij is traag met opstarten maar dat komt door sata:S

better even een eigen vraag maken.
een vraag stellen in een vraag van iemand anders,
is ook niet zo beleeft ergens.

Laatst bewerkt:
Me fan is wel schoon en dat kleine beetje stof dat zich in me kast bevindt moet niet het grote probleem zijn van de hoge temps.
Maar wat zou ik kunnen doen (of raden jullie aan) om de temps omlaag te krijgen en zou dit het haperen daadwerkelijk kunnen oplossen?

Heb je al eens geprobeerd hoe het systeem zich houdt, als je bij wijze van test met een aantal lagere resoluties speelt?

Misschien kun je zo ontdekken bij welke resolutie de beeldovergangen vloeiend blijven. En waarbij de temperatuur ook misschien een stuk lager blijft.

Als dat allemaal lukt, weet je tenminste zeker dat je systeem als geheel niet echt wat mankeert.

Je noemt twee systeemfans, maar wat zit er op je cpu en op je grafische kaart aan koeling?
Als je iets in de temperatuursbeheersing wilt regelen, kun je het toch beter daar doen?

heb je misschien extra programma's open staan zoals azereus... misschien heb je 2 programma's aan staan waaronder fifa en gebruiken die allebij wat van je cpu prestaties.. waardoor het niet meer soepel loopt....

aaah, nicee, eindelijk fifa spelen zonder irritante hapering, thanks (Y)
maar kwist niet dat dat zoveel verschil maakte, khad steeds 2 download-programma's aan staan :)
maar omdat ik zie dat mijn temps. erg hoog zijn en deze graag zou willen verlagen, vroeg ik me af welke gpu-fan jullie aanraden of dat er nog andere mogelijkheden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan