prestaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
iemand nog suggesties of moet ik er aan geloven dat me mobo of cpu kapot is:shocked:

als je 100% zeker wilt zijn, zou ik even bij pc winkel in de buurt langs gaan, zij kunnen zo zien wat er mankeert :)

dan zit je niet verplicht aan kosten vast, maar weet je wel wat het is :)

Good luck :thumb:

Mvg,

Hoi,

Al de voeding kabels gecheckt? niets per ongeluk los geschoten tijdens de koeler vervangen? => de brede en de 4 pins stekker op het moederbord?
Stekker videokaart ect.

Voor de zekerheid ff loshalen en opnieuw vast prikken.

Tijdens het monteren te hard op de mobo gedrukt?

@ marsmannetje :)
idd de Q6600 zal voor 8 van de 10 spellen geen "bottleneck" (groot woord) zijn.
Maar bv in Crysis en dat soort spellen weer wel. (mede dankzij de "lage" FSB)

Het ging meer om het idee te laten zien dat de cpu snelheid wel degelijk invloed heeft op het presteren van de kaart.
Dat ontken ik ook niet.
Maar het is onzin om te stellen dat je 3,0 ghz nodig hebt om spellen goed te kunnen spelen.
Het ligt gewoon aan het spel, dat ruzie heeeft met ati-kaarten.

iemand nog suggesties of moet ik er aan geloven dat me mobo of cpu kapot is
Veel te kort door de bocht.
Ik acht de kans groter dat je de koeler niet goed hebt geplaatst.

Heb je niet teveel koelpasta gebruikt? (dat kan hooguit een probleem zijn als je bijv arcti silver hebt gebruikt: als je teveel pasta gebruikt, dan kan het op het moederbord zelf terecht komen -> kortsluiting)
Zit de koeler goed vast?
Stekkertje aangesloten op voeding?
Geen andere stekkers losgehaald? (per ongeluk)

Doet de computer helemaal niets als je hem aanzet?

als ik hem aan doe begint alles te draaien maar geen piepje of iets. ik heb alles nog een keer nagekeken. ik ben eigelijk bang dat ik te hard op het mobo heb gedrukt. denk dat ik vandaag eens langs een computer winkel ga

Goed morgen allen :)

Hey ik ben gaan checken hoe je de koeler moet monteren.
En hiervoor moet je je mobo uit de behuizing hebben gehaald...

Jij heb toch deze koeler ??:
http://www.coolermaster.com/products/product.php?language=nl&act=detail&tbcate=542&id=5817

Hiervoor moet je de 2 beugels voor S775 aan de koeler monteren.
4 anti schok pads aan de beugels plakken.

Moederbord omdraaien, isolatie ringen om de schroefjes doen en dan de koeler vast draaien.

Heb je het moederbiord eruit gehaald?? zonee => hoe zit de koeler vast dan???
Zoja zitten de stekkertjes van je pwr/rstknop ect ook goed?

ja ik heb me moederbord eruit gehaald en daar me koeler op gemonteerd. en alles gedaan volgens de handleiding nagekeken of alle stroom goed zit. Heb hem nu bij een computerwinkel gebracht hij zei dat het waarschijnlijk me moederbord is die kapot is ik hoor het vandaag nog of het echt zo is.

MVG

Ok ben benieuwt.

Als je mobo kappot is, laat je dan geen goedkope meuk aanpraten.
Neem dan bv iets uit de p5Q serie of mits ze nog hebben liggen de p5k voor een leuk prijsje :)

Tis te hopen voor je dat alles nog heel is, maar je weet nooit.

nee wil ik ook niet het liefste weer een p5k of iets nieuwers

bedankt voor jullie hulp

Huib

ik ben weer terug on :D het was wel me moederbord nogmaals bedankt voor de hulp, en heb hem nu ook overgeklokt op 3.0 draait lekker

Huib

Laatst bewerkt:
Hoi,

Das mooi weer een werkend pctje
Heb je je overklok al getest met prime95 ? => meer in de trend van temperaturen niet te hoog.

En je fps probleem ook opgelost?

hey ik heb ongeveer een uurtje prime aangehad blijft rond de 45 graden, heb nu een p5q moederbordje werkt prima:D. me cooling werkt ook super:D

me fps is nog niet helemaal op gelost maar draait wel beter dan eerst ben er tevreden mee dank je:D

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan