Prestatievermindering van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudivanhemert

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Hoi,

de laatste dagen merk ik dat de prestaties van mijn computer achteruit gaan.
zo heb ik altijd Grid 2 op ultra kunnen spelen, maar sinds een paar dagen moet ik de graphics terugschroeven naar medium om het spel weer speelbaar te maken.
heeft dit misschien te maken met de warmte? mijn kamer is maar een klein hok waar de temperatuur snel oploopt, maar zelfs op een dag als vandaag wanneer het wel meevalt ondervind ik hetzelfde probleem.

specificaties:

CPU

AMD FX(tm)-8150 Eight-Core Processor

CPU Speed
3.6 GHz

RAM
You Have: 8.1 GB

OS
Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

Video Card
GeForce GTX 560
Features:
Icon Pixel Shader version 5.0
Icon Vertex Shader version 5.0
Icon Dedicated Video RAM 1 GB

Ik vermoed dat een deel van de shaders van je videokaart kapot zijn, daar dit probleem veroorzaakt wordt.

Houd er wel rekening mee dat ze bij Alternate soms een onderzoek/test/reparatieperiode van 2 weken hebben als het om niet hele nieuwe pc's gaat, daar vervangen ze minder snel kosteloos een onderdeel (formeel heb je daar nl. eigenlijk geen recht op, maar wordt bij hele nieuwe pc's wel vaak gedaan).

de pc is vanaf augustus en in principe zit er 2 jaar garantie op...

ik heb tot nu toe nooit geen problemen bij ze gehad (als je niet meetelt hoevaak ik wel niet terug moet omdat componenten er mee stoppen)

ter afronding van het onderwerp:

ben langs geweest, en in hun climate controled ruimte draait de pc weer perfect. waarschijnlijk toch de warmte.
extra fan aan de achterkant laten plaatsen voor de zekerheid.

Hele belangrijke update!!!!

ik las vandaag over het proces TimeServer.exe wat een vermomde bitcoin miner is. deze blijkt zodra je aan het internet gesloten zit veel van je cpu weg te vreten.
daarom had ik bij alternate geen last. daar werd mijn pc niet aangesloten op internet.
meteen nadat ik het proces gesloten had werkte mijn pc weer normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan