Preventief onderhoud opstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spike318b

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2014
Hey

Ik ben op zoek naar iets eenvoudig waarin ik gewoon kan ingeven dit onderdeel of toestel heeft vb op een bepaalde tijd onderhoud nodig, en eens dat ingegeven wou ik daar rapporten van kunnen maken maandelijks.

VB na een deel preventieve taken ingegeven te hebben dan op maandbasis een rapport afdrukken met de planning voor die maand gebasseerd op eerder ingegeven tabellen.
wat moet wekelijks, maandelijks om de 3 of 6 maanden enz....

Alvast bedankt

Je geeft weinig informatie over je tabellenstructuur, maar in beginsel is het vrij makkelijk. Als je in de tabel met toestellen een startdatum hebt, en een onderhoudstermijn, dan kun je in een query de eerstvolgende onderhoudsdatum berekenen. Vervolgens filter je die records op het datumbereik dat je wilt. Om een voorbeeldje te geven: de datums die binnen de huidige maand vallen, kun je filteren met dit criterium:
Code:
Between DateSerial(Year(Date());Month(Date());1) And DateSerial(Year(Date());Month(Date())+1;0)
En je rapporten baseer je dan uiteraard op de query die de filtering uitvoert. Het criterium is dynamisch, dus je hoeft verder weinig te doen met je rapport.

de tabel is eigenlijk vrij eenvoudig een installatie naam, Het onderdeel van de installatie, de beschrijving van de opdracht en dan de termijn tussen 2 onderhoudsbeurten. en dan is het de bedoeling om maandelijks een rapport te maken met daarin een overzicht wat er die maand uitgevoerd moet worden.

ik ben al wat bezig geweest en dat met die datum dat lukt, maar nu is mijn vraag hoe kan ik mijn tabel eventueel zelf laten invullen als ik een eerste maal ingeef 02/02/2014 als start datum en dat ik dan kan zeggen vanaf deze datum elke 3 maanden deze taak weergeven in mijn rapport. Of moet ik mijn planning eerst gans maken of diverse tabellen maken met data's in gekoppeld aan mijn eerste ingave. De nim frequentie van een preventieve onderhouds opdracht zou ongeveer 14 dagen mogen bedragen. Of moet ik dan eventueel extra velden bijmaken in mijn tabel en daarin dan eventueel alle uitvoerdata's genereren ?

Beste Nu heb ik de automatische datums kunnen genereren voor mijn ingave en mijn planning, nu heb ik wel 21 kolommen met daarin de automatisch gegenereerde datums, nu wil ik al deze kolommen controleren op een passende datum en das de datum dan voorkomt in een van deze kolommen dan zou dit zichtbaar gemaakt moeten worden in een rapport of foermulier

Heel erg slecht idee, om de datums in 21 velden te zetten. Ik zou die velden echt weghalen, en de query dynamisch maken. Want dat is echt niet moeilijk. Nu heb je vrijwillig de normalisatie van je db in de sloot gemieterd.

hey heeft iemand enkele voorbeelden van een invoeg querry ? hiermee zou dat wel gaan maar daar heb ik geen ervaring mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan