previous en next record met 100 en 1000 kunnen verlagen/verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstalaz

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Hallo,

Graag wil ik een recordknop toevoegen waarmee ik 100 records met één klik terug kan gaan en natuurlijk ook andersom. Dit graag ook voor 1000.

Alvast bedankt.

Waarom je dat zou willen is mij een raadsel, want je kunt veel beter een goede zoekfunctie inbouwen. Nu ga je naar een willekeurig record wat dan toevallig 100 rijen of 1000 rijen verderop staat. Daar zit geen enkele logica in, en al helemaal niet als je regelmatig de sortering verandert. Maar de code zelf kun je heel simpel met een loop oplossen.
Code:
Dim i As Integer
For i = 1 To 100
    DoCmd.GoToRecord , , acNext
Next i
Etc.

Bedankt voor je reactie octafish.

Er is ook een "goede" zoekfunctie. Er is een formulierlijst waar je alle bestelde artikelen terug kan vinden. Maar het bestelformulier bestaat uit een hoofdformulier en een subformulier. Hoofdformulier wordt de leverancier gekozen en subformulier de artikelen die bij die leverancier thuishoren.
Ze willen namelijk een oude bestelling opnieuw wijzigen, en hierna weer uitdraaien om de boekhouding te laten kloppen. Want het gebeurt dat de prijzen van bestelde artikelen gewijzigd moeten worden. Dus ik heb tegen ze gezegd dat ze dan via de bestelformulier terug kunnen gaan naar dat record om het te wijzigen en hierna weer te printen. Beetje omslachtig ook:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan