prevx 3.0,,,,zo niet....wat is een lichte goede virusscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel518

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
hallo allemaal.

ben de laatste tijd een echte gamer geworden!(niet verslaafd of zo:rolleyes:)
en ben de laatste tijd aan het zoeken naar een goede en absoluut niet belastende virusscanner.
heb geprobeerd:
-nod32 antivirus 4 (vond ik een goede,maar toch een te belastende virusscanner)
-avg 2011 (te belastend!!!!! als ik game probeer te openen zegt: te weinig ram geheugen vrij!!!!)
-avg 2008 (redelijk goed en niet belastend....maar opstarten duurt nu geen 1 maar 10 min. om op te starten)
-norten (te belastend en kost veel geld:()
-ad aware (vind best goed virussen maar......iets te belastend.)
-avast (tot NU toe de minst belastende!)
-hitman pro 3.5 (erg goede virusscanner....niet belastend,maar dat komt omdat het GEEN realtime beveiliging is....:()
-prevx (vind goed virussen....niet belastend!!!!!)
Mij bevald prevx 3.0 het best.
maar is dit realtime beveileging?
en als deze een virus vind.....kan hij deze dan ook verwijderen? of moet je daarvoor betalen?
want ik krijg dit als ik hem open...:
44957183.jpg

alvast bedankt,
Daniel518

en een beetje snel reageren graag:confused::confused::confused::P:P:P:P

Laatst bewerkt:
Beste Daniel518, AVAST heeft mij al verschillende malen gewaarschuwd voor Internet bedreigingen. Volgens mij is dat tegenwoordig het aller belangrijkste. Jij schrijft dat je graag een scanner wilt die ook de computer herstelt door de virussen te verwijderen. Dan zul je meestal bedrogen uitkomen, de scanners verwijderen gewoon de geïnfecteerde bestanden. Repareren is wissen. Ik heb zelden iets aan herstellen gehad. Ook niet als ze een herstel-bibliotheek hadden. Veel beter is het om goede backups te maken en via Internet informatie te zoeken over hoe je bepaalde mal-ware kwijt kunt raken. Via deze weg (én met AVG) is het herstellen mij wel eens gelukt. Dat is trouwens onzinnig wanneer je een verkeerde link opent, een foute (soms gehackte) webpagina bezoekt of vijandige bijlagen opent. Dit neemt de computer vaak compleet over en download nog even wat andere rommel. Ik gebruik allerlei scanners maar heb heel erg veel aan Counterspy shareware versie 2. Dit heeft bewaking van de system internals (opstartitems, register en dergelijke), daardoor blijft haast niets verborgen voor de gebruiker en op de stand "paranoia" kan je zelfs geen programma meer starten zonder dat het je om een bevestiging vraagt. Je zult ook de meeste updaters en menu-balken daarmee tegen kunnen houden als je spelletjes installeert. Door middel van een afvinkje bij de melding te zetten, kan je zaken vertrouwd maken en juist dat zit niet meer in de nieuwe shareware van Counterspy. Sinds kort - dankzij de aller nieuwste Windows Vista updates - kan je het naast XP ook onder Vista draaien. Het is totaal niet belastend voor het systeem en kan een besmetting evengoed voorkomen. De eerste (en enige verplichte) scan van het systeem, met de nu dus wel erg verouderde spyware definities, duurt anderhalf uur voor een terabyte grote schijf. Mocht je Counterspy gratis willen hebben, voor bewaking van de system internals en het opstarten van programma's, en versie 2 shareware niet kunnen krijgen, dan wil ik het wel ergens voor je uploaden en hier de link geven. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan