prgramma's op buroblad en mail verdwenen na herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanny

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Heb gisteren na een melding dat de C schijf vol was schijfopruiming gedaan Ik heb hierbij ook gekozen om alle systeemherstelbestaden behalve de laatste te verwijderen.Hierna heb ik de pc opnieuw opgestart.Hierna zie ik echter geen programma's meer op het buroblad staan en kan OE 6 wel openen maar daar is niets meer in te zien. Alle mail en mappen zijn verdwenen. Ik heb behalve de C schijf de pc ook opgedeeld in de E en D schijf. Op deze schijven had ik ook wat programma's staan die ik ook niet allemaal meer terug kan vinden. Het rare is dat ik via het config. scherm software wel alle programma's zie staan die ik geinstalleerd had. Verder heb ik nu veel minder ruimte op de C schijf als normaal. Normaal gesproken als ik zoals boven gedaan heb heb ik na afloop veel meer ruimte op de c schijf als nu. Ik heb al geprobeerd met systeemherstel te herstellen zoals ook in veilige modus. Weet zelf niet meer dte bedenken wat ik verkeerd heb gedaan.
Alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes, Hanny

Hanny heb je iets meer, krijg je nog concrete foutmeldingen. Wat heb je xp, vista, windows 7 enz enz. Oh ja even niet defragmenteren he. Misschien kun je nog redden met Rucova.

Kun je eens vermelden op welke wijze je die melding gekregen hebt dat je C: schijf vol was. Je computer zou eens kunnen besmet zijn met valse systeemsoftware. En deze valse systeemsoftware maakt je bureaublad leeg, verbergt mappen enz.......

Ik kreeg de vermelding op de taakbalk naast de klok.
Meteen daarna ben ik schijfopruiming gaan doen met het vermelde resultaat.
Ik zal zo eens kijken met threesize free waar de ruimte in C is gebleven want volgens mij ben ik 1 gb kwijt...

Ik gebruik windows XP. Welke gegevens precies heb je nog meer nodig?

Ben je in het bezit van een echte XP-installatie-CD?

Ga dan naar Start /Uitvoeren en typ

sfc /scannow gevolgd door klikken op OK of indrukken van de Entertoets.

Denk wel aan de spatie na 'sfc'.

SFC houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zonodig volgt reparatie. En daarbij is dus die CD nodig!

Ik heb in middels gedaan wat me geadviseerd is en wat ik op de linken die me gegeven waren gevonden heb. Ben er echter niet verder mee opgeschoten. Ik heb nu besloten om morgen een nieuwe installatie t doen en dan meteen over te stappen op windows 7. Ik heb een test gedaan of de pc er geschikt voor was en het einige wat niet genoeg was was het ram hgeheugen en dat heb ik inmddels besteld en verwacht ik snel thuis.
Toch wil ik jullie even bedanken voor de hulp.
groetjes, Hanny

Oh, oke, jammer dat het allemaal niet heeft geholpen. Bedankt voor de terugkoppeling. En succes met je installatie. Groet Manamana. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan