Priemgetallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathinho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Mannen, ik moet voor m'n examen programmeren (in Visual Basic) enkele opdrachten maken. Het zijn niet de moeilijkste opdrachten, maar bij één heb ik totaal geen idee.

3. Wiskundige ziekte:

In een “Windows form” wordt één geheel getal als ondergrens en één geheel getal als bovengrens ingevoerd. Vervolgens worden alle priemgetallen opgespoord die binnen dat bereik liggen. Er wordt geteld hoeveel er dat zijn. Ze worden in het formulier getoond in een “listbox”. Ook de som van deze getallen wordt getoond.

Volgens mij moet je dus twee getallen ingeven in twee tekstboxen, bv. 1 en 20. Dan moeten er in een onderstaande textbox (of listbox) alle priemgetallen komen te staan die daar tussen liggen. Dus 2, 3, 7, ... Ik heb echter geen idee hoe je de priemgetallen tussen die getallen er moet uithalen en vervolgens ook nog eens moet koppelen aan de tekst/listbox.

Priem getal kun je vinden door te kijken of hij deelbaar is door een ander getal.
In vb isl een modulo functie te vinden die je hiervoor kunt gebruiken.

http://www.mathpath.net/prime.php geeft je wat manieren om je zoekocht zo snel mogelijk te maken

Laatst bewerkt:
Dat eerste wist ik ook hoor, alleen weet ik niet hoe ik dat moest berekenen in VB. Van die site word ik ook niet echt veel wijzer. Trouwens als ik dat gewoon kopieer naar m'n code, dan geeft hij geen getallen in m'n listbox als ik het uitvoer.

Hmmmz ik vond dat ik eigenlijk al teveel gaf aangezien het jou examen is.

De site laat je in een paar delen wiskundig zien met onderbouwde code hoe je zo snel mogelijk laat controleren wat een priem getal is.
Maar als het een examen is lijkt mij dat je zaken als listbox vullen in je boeken moet kunnen vinden

Trouwens, als ik die eerste code gewoon kopieer, dan geeft hij "Lower" en "Upper" als fout weer. Hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan