• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijs advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Famton

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2014
Regelmatig ontvang ik bestanden met veel prijsgegevens, het is mijn doel om via een aantal regels een voorlopig advies te genereren.
Ik kom wel een eind heen met wat ik wil maar om dit nu ook goed in Excel te krijgen hoop ik hier wat hulp te kunnen vinden.
Het gaat om het volgende: zie de Excel bijlage prijs advies.

1:Als J=PERF vergelijk prijs T(huidige prijs) (indien er waarde staat in U:W) met de waarden in U tot en met W, neem als uitgangspunt de hoogste waarde, rond 1, 2, 8 en 9 af naar het dichtst bijzijnde waarde dat eindigt op een 0 of rond 3, 4, 6 en 7 af naar het dichtst bijzijnde waarde dat eindigt op een 5 dit is de waarde die in S(nieuwe prijs) moet komen te staan. Echter de nieuwe prijs mag nooit boven de waarde in X uitkomen. Indien er geen waarde in U:W staat de waarde in X afronden naar het dichtst bijzijnde waarde die eindigt op 5 of 0 (zie hier boven). Indien er ook geen waarde staat in X dan niets doen.
2: Indien J <> PERF kijk dan of F=A100, indien ja dan in S de laagste waarde plaatsen die in U:Y staat, als er geen enkele waarde in staat niets doen.
3: Indien J <> PERF en F is leeg kijk dan of G=E100, indien ja dan in S de laagste van Z:AA, indien geen waarden in Z:AA dan het gemiddelde van de waarden uit U:Y, maar nooit hoger dan X. anders niets doen
4: Indien J <> PERF en F is leeg en G is leeg dan het gemiddelde van de waarden uit U:Y, maar nooit hoger dan X. anders niets doen
In alle gevallen van bovenstaande geld dat indien de nieuwe prijs voor S gelijk is aan de bestaande prijs in T dat er in S niets moet worden ingevuld.

Wie kan mij hier mee helpen?Bekijk bijlage bijlage prijsadvies.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan