• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

prijs bepalen op basis van artikelcode en klantcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Berichten
209
Goedenavond,

Ik heb een afrekenstaat gemaakt met artikelcodes welke via het verticaal zoeken automatisch het het artikel weergeeft.
Hetzelfde heb ik gedaan voor de verschillende vaste klanten.
Nu wil ik per klant een verschillende prijs berekenen per artikel, hoe doe ik dit?
In de bijlage een klein voorbeeld hoe het nu in elkaar zit.
De prijs per artikel moet dus op basis van artikelcode en op basis van klantcode weergegeven worden.

Kan iemand mij hier mee helpen?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 34
Als de prijs per klant verschillend is, zal je per klant een prijstabel moeten aanmaken, waarin artikelnaam en artikelprijs staat.
Daarna, zou je m.b.v. indirekt en vert.zoeken de prijs per artikel per klant kunnen opzoeken.

Greetz/Excelbat
 
Misschien heb je hier wat aan

Fijne dagen

Gr Willem
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 33
Je kunt toch veel beter met een vaste verkoopsprijs en korting per klant werken, of heb ik het hier mis?
Vul op blad 1 de klantcode in en artikelcodes.
 

Bijlagen

  • korting.xlsx
    14,4 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Ad,
De oplossing van Willem werkt naar tevredenheid, en is wat mij betreft makkelijker toe te passen.

Nu wil ik bij ieder artikel ook de leverdatum meegeven aan de hand van een ordernummer.
De afrekening is per week, dus ik zou per week 1 keer het weeknummer in kunnen geven.

Mijn idee is om een ordernummer per dag te laten beginnen met een cijfer, als volgt
100 maandag
200 dinsdag
300 woensdag
enz.

Is er een formule om automatisch een datum mee te geven aan de hand van het ordernummer?
 

Bijlagen

  • test helpmij.xlsx
    26,2 KB · Weergaven: 21
Als ik naar jouw voorbeeld kijk heb je genoeg aan.:confused:
in B3 en doortrekken naar beneden.
HTML:
=ALS(A3<>"";VANDAAG();"")

Ik zou toch maar eens naar de opzet kijken. Hoe wil je de prijzen gaan onderhouden bij 150 klanten en 1000 artikelen.?

p.s. Als er nog vragen komen zet de vraag dan eerst als "niet opgelost"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan