• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijs bepalen op basis van product en aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Ik heb het geprobeerd maar helaas te weinig kennis van zoeken met meerdere criteria, ik hoop dan ook dat iemand mij verder kan helpen.

Omschrijving: Ik zoek een formule die op basis van product type en aantal de juiste vergoeding kan berekenen.

Toelichting: voor een bepaald product is er telkens een prijs per aantal die in een staffel oploopt.
onder de 465 stuks (dus de eerste 7 staffels) komt er telkens 1x €30,= bij als je er een doos van afleverd. in staffel 8 en 9 krijg je een vaste prijs per doos per product, de 1x €30,= vervalt dan dus.

ik zoek nu een formule dat ik bepalen wat de inkomsten zijn als je voor een bepaald product een bepaald aantal dozen kan leveren.

een berekenings voorbeeld:
A) 1 doos voor product 10 met 20 stuks zou dus €42,= opleveren (20x0,60cent + €30,=) *het aantal producten in de doos+30, en afhankelijk van het product type*
B) 1 doos met product 11 met daarin 500stuks levert €131.31 op *het aantal zit nu in een vaste prijs per product*

wie kan mij helpen met de juiste formule?

zie bijlage voor de staffel en product type,
twee tabjes:
1) de opdracht. het aantal (kolom C) het product type wat in de doos moet (kolom B). kolom D zou dus de formule moeten komen op basis van criteria B+C
2) Kostenblad. hierin staan de vergoedingen per staffel, per product

Bijlagen

wouw, wat goed. Werkt helemaal zoals het zou moeten! Enorm bedankt voor de hulp Sylvester. Ik ben je erg dankbaar. Gr.Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan