• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

prijs uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
hallo,

in bijgevoegd bestandje zit een eenvoudig factuur.

de bedoeling is dat de prijs incl. btw wordt ingegeven, maar dat in de kolom prijs per stuk de prijs ecl. btw komt te staan.

weet iemand van jullie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

gr.
Koen

Bijlagen

Bedoel je het zoals nu in de bijlage staat ?
Verander even .doc in .xls voordat je 'm opent.

Bijlagen

pasja,

niet helemaal.
zo als het nu gebeurt zie je in de nieuwe bijgevoegde bijlage, maar kan dit niet makkelijker?

gr.
Koen

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de bijlage...............

Verkenner, Extra, Mapopties, Weergave............ :D

Bijlagen

• dumpje.jpg
    dumpje.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 82
Ik wil je graag helpen, maar ik moet over een kwartiertje weg, kun je even naar de chatruimte komen om je vraag nog wat te verduidelijken, ik post het antwoord dan wel in DIT topic. Communiceren via dit soort berichtjes kost mij nu even teveel tijd. Ik ga NU naar de forumchat.............

kijk eens naar deze bijlage...
zo zou ik een factuur inelkaar zetten..

Laatst bewerkt:
Hey Koen,

Je sheet is inderdaad heel eenvoudig
maar waar haal je de prijzen vandaan...een ander sheet?

hebben de produkten geen bv: artikel code je zou dan bv door het intype van de artikel code autom. de rest kunnen laten invullen dus de prijs ex btw, de artikel omschrijving etz..

werkt vaak met de altijd de zelfde klanten dan kan je door het intype van het klant nummer (debiteur nr.) de rest van de gegevens zo ophalen.

bijgaande een klein voorbeeld hoe het ook zou kunnen.
nog steeds 1voudig maar werkt een stuk sneller doordat je niet steeds de prijs hoeft op te zoeken en de klant gegevens niet steeds opnieuw hoeft in te geven.

mocht je verder hulp nodig hebben ...dan meld je je maar.

Bijlagen

C12 is makelijk dat wordt =E12-(E12*19/100)
formule even doortekken naar beneden.
D12 gaat ook nog wel =C12*A12
formule even doortekken naar beneden.

Alleen de 19% btw in cel D39 is wat ingewikkelder.
Als je niet meer regels dan dat gaat gebruiken; kan je er =A12*E12+A13*E13+A14*E14+A15*E15+A16*E16+A17*E17+A18*E18+A19*E19+A20*E20+A21*E21+A22*E22+A23*E23+A24*E24+A25*E25+A26*E26+A27*E27+A28*E28+A29*E29+A30*E30+A31*E31+A32*E32+A33*E33+A34*E34+A35*E35+A36*E36-D37
inzetten.
Wil je flexibel blijven is het waarschijnlijk handiger daarvoor wel een extra kolom te gaan gebruiken.

Laatst bewerkt:
bedankt

Hallo,

iedereen bedankt voor de reactie.
na overleg met diegene die het factuurtje gaat gebruiken is er gekozen voor de oplossing van wildboy

gr.
Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan