• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijslijst met aanvinkoptie en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harry nog 1 dingetje

Ik wil nu 1 extra regel toevoegen.

in ontwerpmodus kopieer ik een aanvinkcel plak deze op nieuwe cel bv C5 en verander de celwaarde bij eigenschappen in C5 vervolgens denk ik goed te doen om dan de som formule uit te breiden door B5 toe te voegen, maar dat lukt mij niet ,

moet ik een true or false waarde eerst toekennen aan de cel waar ik de aanvinkknop op plak?? en zo ja hoe doe ik dat??

voor de goede orde er moet nog 1 regel bij ter hoogte van regel 5 en 4 regels tussen 41 en 42

toch leuk een beetje stoeien met exel haha

John

Bijlagen

De formule werkt niet met de **** in het bereik John.

Zet deze formule in het rode vlakje en dan doet ie het wel.
Code:
=B4+SOMPRODUCT(ALS(ISGETAL(B5:B49);B5:B49)*(C5:C49=WAAR))

Na invoering bevestigen met Ctrl+Shift+Enter, en geen Enter.
het is een matrixformule.

Succes.

euhhhhhhhh ik weet echt niet wat ik fout doe

Soms zit het mee soms zit het nergens

Ik heb dus geprobeerd om op regel 5 een extra regel toe te voegen Ik heb de celwaarde van de knop aangepast in ontwerpmodus

=B4+SOMPRODUCT(ALS(ISGETAL(B5:B49);B5:B49)*(C5:C49=WAAR))
Deze formule (kopie van jouw laatste bericht)die ik invoer en afsluit met ctr shft entr geeft een foutmelding en werkt niet

=B4+SOMPRODUCT((B18:B49)*(C18:C49=WAAR))
Deze werkt gewoon maar zonder extra regel ingevoegd

=B4+SOMPRODUCT((B5:B49)*(C5:C49=WAAR))
Ik heb deze ook geprobeerd nadat ik regel 5 extra gegevens heb toegevoegden dat werkt ook niet ctrl shft entr

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom het bereik niet zo uitgebreid kan worden
Ik ga even proberen een regel ertussen te maken

De regel ertussen regel 32 bv aanmaken lukt wel alles schuift netjes op en alles blijft kloppen

gr John:confused:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
'O ja,

Je bereik springt naar B6:B50, dus wordt B5 niet meegenomen.
Dus wel even de formule aanpassen (komt omdat je een regel invoert boven het bereik).

Excuses.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan