Hoi allemaal,
Vorige week hebben jullie me erg geholpen bij een Excel-vraag. Dus ik stel er gewoon nog een.
Ik zou graag in Excel prijsopgaves willen maken. Is vast mogelijk, maar is Excel daar het juiste programma voor?
Of zeggen jullie direct 'nou, doe dat maar met een ander programma!'
In mijn ideale Excel formulier werkt het zo:
In kolom B zet ik het aantal neer. In kolom C het artikel (met een vervolgkeuzelijst???) en dan komt in kolom D automatisch de stuksprijs n.a.v. het artikel in kolom C.
Vervolgens kan ik dan in kolom E eventueel een kortingsbedrag zetten. En daarna komt er in kolom F een totaalbedrag.
Kan dit?
Zo ja, dan graag wat tips.
Zo nee, dan blijf ik het handmatig doen
Alvast bedankt!
Vorige week hebben jullie me erg geholpen bij een Excel-vraag. Dus ik stel er gewoon nog een.
Ik zou graag in Excel prijsopgaves willen maken. Is vast mogelijk, maar is Excel daar het juiste programma voor?
Of zeggen jullie direct 'nou, doe dat maar met een ander programma!'
In mijn ideale Excel formulier werkt het zo:
In kolom B zet ik het aantal neer. In kolom C het artikel (met een vervolgkeuzelijst???) en dan komt in kolom D automatisch de stuksprijs n.a.v. het artikel in kolom C.
Vervolgens kan ik dan in kolom E eventueel een kortingsbedrag zetten. En daarna komt er in kolom F een totaalbedrag.
Kan dit?
Zo ja, dan graag wat tips.
Zo nee, dan blijf ik het handmatig doen

Alvast bedankt!