• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijsplafond stroon en gas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prijsplafond

Hallo Albert,

De denkfout zit in de tekst. "Bij een lager verbruik dan de norm profiteer je max/volledig van de 1200 m3 grens." En dat is niet waar.

Natuurlijk bespaar je m3 als je onder de grens blijft. Maar misschien zit je wel altijd onder de grens. Maar dat is niet de opmerking/vraag.

Er zijn situaties waarbij je over het gehele jaar 2023 en dus over 2 verbruiksperioden NIET de max 1200 m3 korting krijg, terwijl je wel over deze 2 verbruiksperioden samen boven de grens van 1200 m3 verbruik zit.

Nog maar eens goed lezen. Op de site staat het niet juist.

Groet

Dirk

Hallo,

Het plafond zit zo in elkaar dat wij als Nederlanders in de kou (gaan) zitten, de regering minder kwijt aan deze (4,5 mld i.p.v. 24 mld) en dat de energieboeren hun winsten kunnen blijven behouden.

@lamp

Je wijkt wel erg ver af van je beginvraag.

prijsplafond

Hallo Albert,

Ik heb de website energievergelijk gewezen op de onjuiste tekst die jij hebt gebruikt in jouw reactie. Zij hebben aangeven dat de tekst gewijzigd wordt:

Beste heer Timmer,

Bedankt voor de feedback.
U heeft gelijk.

We hebben het bericht aangepast.

Met vriendelijke groet,

Koen Kuijper
010 - 32 20 011
Energievergelijk.nl

Groet
Dirk

Lampie173,

Als ik in jouw voorbeeld alleen voor de maand januari dal en normaal stroom totaal 340kwh in vul, dan behoor je toch op 136,00 Euro uit te komen en niet op min 85,00 euro?
Dus alleen zonder terug levering.
Frans

Beste Toon,
Het is in dit topic wel overduidelijk dat er niemand is, Tweede Kamer, deskundigen, energieleveranciers, Consumentenbond, NIBUD, CPB, CBS etc. die weten hoe het precies zit. Einstein moet uit de dood opstaan om nog een juiste berekening te maken.

Dit schreef ik al maanden geleden op Helpmij.nl maar dit werd toen van de tafel geveegd. Ik geef één voorbeeld van de wantoestanden en dat is een feit. Ik heb variabel gas bij Engie en geen stroom. Ik betaalde aan voorschot 100,00 euro. Mijn verbruik is 1200m3. Dus ik moet sowieso 1200 maal 1,45 betalen, immers de overheid neemt de meerprijs boven de 1200 m3 voor haar rekening. Nu krijg ik vanmorgen een e-mail dat mijn voorschot verlaagd is naar 10,- euro. Een Nobelprijs voor diegene die dat kan verklaren.

Met bellen en chatten zijn ze onbereikbaar. Maar goed, ze kunnen toch niet helpen, want ze weten zelf niet hoe het in elkaar zit.

Laatst bewerkt:
Prijsplafond

Hallo Senso,

Wie is Toon?. Einstein weet ik. Senso weet ik dan weer niet.
En zo moeilijk is het niet. Maar je hebt gelijk zo schrijven maar wat. Zoals jouw bijdrage.
Wat heeft Ts aan deze bijdrage?

Groet

Dirk

p.s. Toon is TS, sorry

Laatst bewerkt:
@Dirk
Mijn bericht is gericht aan TS. Als je niet eens weet dat Toon de TS is dan lees je dus over alles heen. Mijn stelling is dat het pure tijdverkwisting is om uitvoerig de jaarnota na te bootsen. Als iemand dat wel lukt dan hoor en zie ik dat graag. Jij legt dan een hoop uit maar niemand die er wijzer van wordt. Jij hebt het over denkfouten en situaties. Het hele energieplafond is één grote denkfout.

Laatst bewerkt:
Klopt, want het is geen energieplafond, maar een energiekostenplafond.

Gelukkig hebben ze de website op grond van @DirkTs commentaar aangepast.
Zo weinig hout sneed zijn commentaar blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Prijsplafond

Hallo Senso,

SNB vroeg zich waar de denkfout zat. Zoek het nog maar even op want je hebt er over heen gelezen.

Ik had een idee en dat heb ik gemeld. Lezen is toch al lastig voor jou.

In een p.s. heb ik gemeld dat ik in eerste instantie Toon niet kon thuis brengen en sorry gezegd.

Je kent het spreekwoord wel van de bekende ketel die de pot verwijt.

Ik heb overigens de jaarafrekening nagebootst en ben heel benieuwd naar de jaarafrekening van mijn energieleverancier.
Moet ik nog een poosje wachten.

Groet

Dirk

p.s. SNB, bedankt voor je reactie

Hoi fwalraven,

Dank voor jee bericht!

Het klopt idd er een rekenfout in de formule zat.
Volgens mij is het mij gelukt om de fout te herstellen.
In #13 staat dat ik de formule aan hebben kunnen passen in Cel D13
zodat er nu wel goed gerekend wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan