• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijsvergelijk obv artikelnummers uit verschillende werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FerryZe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2014
Goedemiddag,

Het probleem waar ik mee worstel is het volgende:

Ik wil een eenvoudige prijsvergelijking kunnen maken tussen verschillende leveranciers van artikelen die grotendeels overlappen. De leveranciers leveren prijslijsten aan met oa. Merk en type, prijs, en artikelnummer. Artikelnummers komen sowieso in elke lijst terug, dus het lijkt me het eenvoudigst om op basis hiervan de data te verzamelen. De opbouw zou wat mij betreft het meest praktisch zijn als te zien in werkblad 'hoofdblad' in de bijlage. Ik heb 4 leveranciers bijgevoegd met een voorbeeld prijslijst, elke leverancier met een eigen indeling. Let op, hier staan nu slecht enkele fictieve artikelen, in werkelijkheid zou dit werkbaar moeten zijn met 5000+ regels.

Ik loop vast bij het samenvoegen van de lijsten naar 1 lijst met merk & type op basis van de artikelnummers zonder doublures, het vervolgens laten ophalen van de prijzen uit de werkbladen moet niet zo'n issue zijn uiteraard.
Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Bekijk bijlage voorbeeld leveranciers.xlsx

Heb hier de formules gebruikt die ik denk dat je zoekt.
Het is nu wel op die paar werkbladen die je nu hebt gespecificeerd met alleen de prijs.
Als je will dat er automatisch een productnaam Enzo bijkomt moet je een lijst met alle producten en nummers erbijzetten zodat de kolommen niet verschillen en je vert.zoeken kunt gebruiken.

Grtz

oh stom.. ik zie net dat je die prijzen wel snapt haha.
iig dus een artikellijst maken lijkt me het makkelijkst, dan de rpijs linken zoals ik gedaan heb en dan heb je denk ik je hele lijst?
maak je nog een kolom met Laagste prijs en dan weet je meteen welke producten waar te bestellen.

Hi Boomen,

Dit ziet er inderdaad redelijk uit zoals ik wil. Ik zou alleen graag zien dat op het hoofdblad automatisch de lijst met artikelnummers 'gevuld' wordt obv de input in de leveranciersbladen, aangezien deze op weekniveau wijzigen qua artikelen & prijzen..
Dan is het een kwestie van de prijslijsten in de juiste tabbladen plakken, en is alles inzichtelijk.

Chef,

Ik denk dat je dit bedoelt. Heb al de artikelen gekopieerd uit alle bladen van leveranciers en onder elkaar gezet in blad1.
Selecteer nu is alle regels>kopje gegevens>duplicaten verwijderen klikken.
Je krijgt nu een menu en daarin vink je alleen Artikel aan. je 1e kolom dus.
Hoop dat je hier iets mee kan. Ik ga nu naar huis rijden, kijk dalijk thuis nog wel even vlug of dat zo is.

Grtz
Bekijk bijlage voorbeeld leveranciers.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan