Prijsverschil en wat is de meegenomen snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firehawk1

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Goedenavond,

Ik heb hier een vraag die mij eigenlijk wel eens bij elk soort hardware dwars zit en ik kom daar maar nooit uit. Daar wil ik verandering in brengen haha want het maakt me heel onzeker.
De vraag bij dit voorbeeld gaat over geheugen waarbij ik een screenshot heb gemaakt:

Waarom is het prijsverschil ruim 370 euro en zit je alleen een (voor mijn ogen) klein verschil in het aantal Mhz.

helpmij.png

Deze vraag geld eveneens ook voor andere hardware (noem nou moederborden.. daar heb je 1 van 200 euro en 1 van 80 euro. maar met bijna geen verschil.)

Alvast bedankt,

Fedde

EDIT: neem me niet kwalijk als deze vraag in de verkeerde topic is geplaatst

Laatst bewerkt:
Met het geheugen: inderdaad enkel wat verschil in MHz en eventueel ook nog een (minimaal) verschilletje in timings. Tenzij je benchmarks gaat draaien, zal je het verschil in snelheid van door jou voorgestelde geheugens echt niet gaan merken. Mijn advies zou dan zijn: neem de goedkopere, dat is al lekker snel. Die duurdere is de meerprijs (naar mijn mening) niet waard.

Wat moederborden betreft: let vooral ook goed op de aansluitingen en andere mogelijkheden. Meestal kan je voor ~100 euro al een erg luxe moederbord scoren. Die hele dure moederborden zijn erg geschikt gemaakt voor (extreem) overclocken. Ze hebben daar zo hoog mogelijke kwaliteit spullen op gezet zodat je daar eventueel verder mee komt met overclocken en daar wordt onder andere de enorme meerprijs voor gevraagd. Dat zegt niet dat een moederbord van rond de 100 euro slecht is, maar als je gaat overclocken kan het zijn dat je moederbord dan de beperkende factor gaat worden. Bij niet overclocken zal je niet eens verschil merken op eventuele aansluitmogelijkheden na.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan