• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

prijzen afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

VTeun

Banned
Lid geworden
17 feb 2003
Yes: Afronden ....

Hoi Ron,

De functie die je gebruikt is

=AFRONDEN.N.VEELVOUD()

IK heb een voorbeeld bijvgevoegd

Succes, Teun

Bijlagen

WAT BEN JE AAN HET DOEN???

Ik krijg 10 mailtjes binnen....

een voorbeeld bijvgevoegd

Één voorbeeld? 10 voorbeelden!
:)

Het afronden van zijn verhaal is blijkbaar niet zo eenvoudig.

LOL Sigma

Kijk naar de titel in het vetjes en het wordt je duidelijk. :cool: Kan een moderator anders de te vele berichten weghalen?

Geplaatst door joram
Kijk naar de titel in het vetjes en het wordt je duidelijk. :cool: Kan een moderator anders de te vele berichten weghalen?

Mod is al gewaarschuwd :).

Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar ik zie niet in waarom voor 1 eenvoudige functie, waarover de helpfile goede uitleg geeft, een excelbestand opgestuurd moet worden.
Misschien heeft de vragensteller meer aan het gegeven dat voor toepassing van de functie het analysis toolpak vereist is.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bij het verwijderen per ongeluk de vraag ook verwijderd, de vraag luidde:

Geplaatst door: Ronn on 15-04-2003 at 14:31
Ik heb een prijslijst gemaakt, echter ik wil deze prijzen afronden op 5 eurcent. Dus bv. 10,22 moet 10,20...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afronden

Het afronden lukt wel, alleen in de cel waar het getal afgerond moet worden staat al een formule.

In de cel staat: =SOM(L10*1,7)

Mijn vraag is: Kan ik aan deze formule iets toevoegen zodat dit bedrag wordt afgerond op 0,05 euro ??

Kan ik daar deze formule =AFRONDEN.N.VEELVOUD(M10;0,05) aan toevoegen ??

Groetjes,
Ron

Geneste functie ....

Hallo Ronn,

combineer de twee tot:
=AFRONDEN.N.VEELVOUD(som(L10*1,7);0,05)

succes, Teun

afronden

Dat is de formule die ik zoek !!!!

Teun, bedankt voor je hulp.......

Groetjes, Ronn

Het gebruik van de functie SOM (al of niet met toevoegingen om af te ronden) is zinloos. Ofwel vermenigvuldig je 2 getallen, ofwel tel je ze op. Kennelijk is het hier de bedoeling om L1 met 1,7 te vermenigvuldigen. De Somfunctie kan dus vervallen.

You're right.

Fra,

Je hebt gelijk.
Hoewel Ronn er kennelijk mee geholpen is, heb ik dat over het hoofd gezien. De somfunctie in inderdaad zinloos..

Gr. Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan