• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijzen kopieren a.d.h.v. EAN codes

• Onderwerp starter Onderwerp starter VPG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VPG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2020
Goedemiddag,

Ik heb een uitdaging. Ik heb een excel document met 2 tabladen. Op tabblad 1 heb ik alle producten staan die ik verkoop van een leverancier en op tabblad 2 plak ik de gehele prijslijst van diezelfde leverancier vanuit hun eigen excel bestand. Ik verkoop niet alle producten van de leverancier (deze heeft er ruim 10.000 en ik verkoop ongeveer de helft daarvan. De reden waarom ik een eigen tabblad hanteer is omdat ik dit exporteer naar csv om in onze kassa te importeren. Die moet dus bepaalde informatie hebben die de leveranciers niet hebben. Nu wil ik proberen om de prijzen automatisch van tabblad 2 naar tabblad 1 te kopiëren.
De leverancier wijzigt namelijk regelmatig zijn prijzen en omdat het ruim 5000 artikelen betreft zou ik graag deze prijswijziging willen automatiseren.

Het idee is dus zodra er een prijswijziging is ik de prijslijst van de leverancier in zijn geheel kopieer uit hun excel bestand naar mijn bestand in tabblad 2). Ik hoop dat ik dan aan de hand van de EAN codes de prijzen automatisch van tabblad 2 naar 1 kan kopiëren op dezelfde regels waar ook die EAN codes staan. De kolom is dan natuurlijk nog te definiëren. Zeg bijv. kolom D. De regels met EAN codes uit tabblad 2 (waar dus de originele prijslijst van de leverancier staat) die niet op tabblad 1 voorkomen, wil ik graag negeren.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Met vriendelijke groeten,

Vasco

Verdiep je eens in de VERT.ZOEKEN functie denk ik.

Zonder Excel-voorbeeldje houdt mijn assistentie hier verder op.

Voorbeeld bestand

Goedemiddag Alex(?),

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb een voorbeeld bestand gemaakt en bijgevoegd, hopelijk kan je hier wat mee? De functie VERT.ZOEKEN is mij niet bekend eigenlijk.
Zou dat hiermee kunnen lukken?

Vriendelijke groeten,

Vasco

Bijlagen

Hoi VPG

Om verder meet te oefenen
voor Groep :
Code:
 =VERT.ZOEKEN($C2;Blad2!$A:$Q;15;0)

voor Titel :
Code:
=VERT.ZOEKEN($C2;Blad2!A:Q;4;0)&"  "&VERT.ZOEKEN($C2;Blad2!A:Q;5;0)

Let wel op blad 2 staan de getallen als tekst

Laatst bewerkt:
Hallo Wbvalk,

Bedankt voor je reactie!
Wat is het verschil tussen groep en titel?
En waar moet ik deze formule plaatsen? In blad 1 in kolom F denk ik?

Vriendelijke groeten,

Vasco

Op blad 1 staan jou TITELS code ean titel Groep etc etc

dus onder de titel Groep kolom E komt de
Code:
 =VERT.ZOEKEN($C2;Blad2!$A:$Q;15;0)

En dat kan je dan verder gebruiken voor de andere.

de andere code is nog niet compleet maar in blad 1 heb je uit blad 2 meedere kolommen in 1 kolom gedaan

Zie blad 1 kolom D

Hoop dat dit het duidelijker maakt

Gr Willem

zie bijlage voor de uitwerking van hetgeen @wbvalk voorstelt

TIP: druk eens op F1 als je in een cel met formule staat

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan