• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijzen overzetten naar een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

TottiAs

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
Goedemiddag,

Ik heb een Excel-bestandje met 2 tabbladen.
Tabblad 1 is een prijslijst met oude prijzen.
Tabblad 2 is een prijslijst met nieuw prijzen.
Bij beide tabbladen staan de artikelnr.'s in kolom A, wel dezelfde artikelnr's, maar niet op dezelfde posities.
Nu wil ik graag de prijzen die op tabblad 2, in kolom E staan, toevoegen aan tabblad 1, maar wel achter het juiste artikelnummer.
Welke formule moet ik toepassen?

Gr. John

Hallo,

De kan met de functie vertikaal zoeken.
Eventjes de zoekfunctie op het forum, dit is zowat de meest gestelde vraag op het forum

Joske

Ik heb het geprobeerd, maar kom er niet uit.
Het bestandje heb ik bijgevoegd, misschien kan iemand mij daarbij helpen.
Kort samengevat nog even:
De prijzen van Blad2 moeten ook in Blad1 komen, achter hetzelfde artikelnr., in kolom G

Alvast bedankt!!

Gr. John

Bijlagen

Met vert.zoeken lukt het niet aangezien er aan meerdere criteria voldaan dient te worden.
Formule voor G1:
Code:
=SOMPRODUCT((Blad2!$A$1:$A$829=Blad1!A1)*(Blad2!$B$1:$B$829=Blad1!B1)*(Blad2!$D$1:$D$829))

2 opmerkingen:

1. wat dient er met de artikelen te gebeuren die wel in Blad2 maar niet in Blad1 staan?
2. In cel D47 van Blad1 staat een #Waarde foutmelding. Deze heb ik verwijderd, maar je moet even kijken wat daar dient te staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als ik goed gezien heb is er geen enkel artikel (kolom A & Kolom B & kolom C) op blad 2 dat ook op blad 1 voorkomt.
Gr. Ton

Laatst bewerkt:
Ik kan er nog steeds niet uitkomen.
in Kolom A staan de artikelnr's en deze staan ook in kolom A op blad 2 (maar wel door elkaar).

Maar eenzelfde artikelnummer in kolom A met andere maat heeft een andere prijs. Dus het artikelnummer in kolom A kan verschillende prijzen hebben.Zie AM576.
Ton

Heb nog een ander bestandje toegevoegd!
Dus de prijzen in kolom D van blad2 moeten ook in blad1 komen achter het juiste artikelnr. (Deze staan zowel in blad1 als in blad2 in kolom A)

Bijlagen

Er zijn maar een paar cellen gevuld !. Wat moet daar mee gebeuren.
Ik denk dat je je vraag nu beter moet gaan definiëren. Althans, ik ben de draad kwijt wat je criterea zijn.
Ton

Je ziet op blad2 het artikelnr: FAS 18 staan, dit artikelnr. zie je ook op blad1. Nu wil ik de prijs die op blad2 staat achter de FAS 18 ook op blad1 achter de FAS 18 hebben staan.

Geef ook eens antwoord op de andere vragen en opmerkingen.
1. wat dient er met de artikelen te gebeuren die wel in Blad2 maar niet in Blad1 staan?
2. Maar eenzelfde artikelnummer in kolom A met andere maat heeft een andere prijs. Dus het artikelnummer in kolom A kan verschillende prijzen hebben.Zie AM576. Met andere woorden het artikelnummer EN maat en ... zijn pas uniek. Of is AM576 een invoerfout. Tot nu toe zijn de prijzen met eenzelfde artikelnummer in kolom A wel gelijk.

Laatst bewerkt:
Geef ook eens antwoord op de andere vragen en opmerkingen.
2. Maar eenzelfde artikelnummer in kolom A met andere maat heeft een andere prijs. Dus het artikelnummer in kolom A kan verschillende prijzen hebben.Zie AM576. Met andere woorden het artikelnummer EN maat en ... zijn pas uniek. Of is AM576 een invoerfout. Tot nu toe zijn de prijzen met eenzelfde artikelnummer in kolom A wel gelijk.

1. daar hoeft niets mee te gebeuren!
2. dat is dan waarschijnlijk een invoerfout, de maat mag niet verschillen in prijs.

Bestudeer maar eens en kijk of het aan je verwachtingen voldoet.
Heb moeten inpakken vanwege te grote bestandsgrootte voor deze site.
Succes, Ton

Bijlagen

Zoals ik het nu kan zien is dit inderdaad wat ik bedoel.
Heel hartelijk dank voor de moeite!!

Gr. John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan