• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijzen vergelijken om mee verder te rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianneswing

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2014
Goedemorgen,

Ik heb meerdere lijsten met prijzen (verkoopprijs/prijsafspraak/kostprijs) voor verschillende locaties. Ik wil graag 1 overzicht waar alle producten onder elkaar staan met daarnaast de kolommen per locatie, zodat ik de prijzen kan vergelijken/middelen en uitschieters eruit kan halen. Grootste probleem (voor mij in ieder geval ;) ) is dat de producten niet overal hetzelfde zijn.
In de bijlage heb ik een voorbeeldbestand gemaakt, op tabblad 1 de huidige situatie en op tabblad 2 hoe ik het graag zou willen. Kan iemand mij hier mee helpen?

Met vriendelijke groet,

Marianne

Bijlagen

Dat kan je met zo'n tabel niet automatiseren, dan moet je al gaan programmeren. Als je een andere tabel maakt, kan het makkelijk met een draaitabel.

Bijlagen

Bedankt, de draaitabel is gelukt! Ik heb in het voorbeeldbestand 2 locaties gebruikt maar dit zijn er in het echte bestand meer. Ik heb als functie het gemiddelde genomen en ik zou hier graag de 'uitschieters' willen inkleuren zodat ze meteen opvallen (het is een heel groot bestand). Is hier ook iets voor te bedenken?

Een als groter dan formule in de voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan